خبرگزاری کار ایران

حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه:

رژیم صهیونیستی با تنفس مصنوعی سنتکام ادامه می‌دهد/ به انتخابات به عنوان عمل صالح ملی نگاه می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۴۲۲

خطیب نماز جمعه تهران گفت: کنگره ۲۴ هزار شهید شهر تهران بهانه است که یاد این سرمایه عظیم باشیم، تهران با چنین سرمایه بزرگی باید حال و هوای دیگری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام علی حاج علی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با تبریک روز مرد و ولادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام گفت: عظمت و بزرگی علی در این جمله است که می‌گوید؛ علی را بشناسید و موضوع حق الناس را بدانید. شما و خودم را به تقوای الهی دعوت می‌کنم. وسوسه جن و انس انسان را وسوسه می‌کند و انسان با خویشتن بانی می‌تواند انسان را به توفیق برساند.

وی افزود: فردا در مناسبت‌های ماه رجب سالروز رحلت حضرت زینب است که درباره او گفتن زبان الکن است، این بانوی بزرگ زینت اهل بیت بود.

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: زینب سلام‌علیهاالسلام هویت بانوی جامعه اسلامی را حفظ کرد، امروز در جاهلیت مدرن هویت زن در معرض حمله قرار گرفته است در استحاله است یکی از راه‌های حفظ آن الگو قرار دادن حضرت زینب است.

وی بیان کرد: جمعی از بهترین عزیزان ما در اعتکاف هستند، اعتکاف مانند نماز جمعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، قبل از انقلاب تعداد اندک شماری درباره آن می‌دانستند امروز در نسل جوان ما تبدیل به یک رویه شده است، مشتاقانه به مسجد می‌روند و خود  را در خانه خدا حبس می‌کنند که به خودسازی بپردازند. در عبادت اسلامی اعتکاف بسیار خاص است. اعتکاف در مسجد جامعه است که نماز جماعت در آن برگزار می‌شود و معتکفین این توفیق را پیدا می‌کنند که سرمایه معنوی خودشان را افزایش دهند و بعد نور خودشان را به خانه و محل کار می‌برند‌. صدها هزار جوان و دانش آموز ما معتکف هستند و امید به دعا و معنویات‌شان دارند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: اخیرا محیط کشور و شهر تهران به یاد شهدای عزیز مدافع حرم حال و هوایی پیدا کرد، عزیزان مستشاران از سپاه قدس که توسط رژیم پلید صهیونیستی به شهادت رسیدند. شهادت این عزیزان و عملیات رژیم صهیونیستی حکایت از نقش مهمی است که جبهه مقاومت داشته است. سهم ایران مقتدر در انتقام به موقع و پشیمان کننده کاملا محفوظ است.

وی افزود: فضای تهران بیش از گذشته به نام و یاد شهیدان ما معطر شده است‌. شهر ما به نام و یاد ۲۴ هزار شهید معطر شده است چه خبر است؟ درحالی که یک شهید برای یک شهر کفایت می‌کند اما ۲۴ هزار شهید دارد تهران. این گنج عظیمی که در اختیار ماست، گنج آسمانی و عرشی است. شهدا نه فقط گذشته ما بلکه امروز و فردای ما را تضمین می‌کنند. کنگره ۲۴ هزار شهید شهر تهران بهانه است که یاد این سرمایه عظیم باشیم، تهران با چنین سرمایه بزرگی باید حال و هوای دیگری داشته باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: ما به انتخابات به عنوان عمل صالح ملی نگاه می کنیم، انشاالله باید همه ما همت کنیم در انتخابات پیش رو یک مشارکت قوی با ملاحظه‌ای داشته باشیم چراکه می‌بینیم دشمنان چگونه اقدام می‌کنند. دشمنان هم می‌خواهند رقابت را مخدوش کنند، هم امنیت را از بین ببرند  و مشارکت را زیر سوال ببرند در صورتی که انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از سالم‌ترین انتخاب در دنیا است ، علت این است که خود مردم انتخابات را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن بسیار بر روی امنیت ما کار می‌کند که خدا را شکر مسئولان ما آن ها را خنثی می‌کنند. در حوزه مشارکت می‌توات گفت برای هر کرسی مجلس ۴۰ نفر در انتخابات حضور دارند که انشاالله ما به عنوان یک وظیفه دینی و اسلامی در آن شرکت کنیم.

حاج علی اکبری درباره وقایع غزه و فلسطین گفت: اگر خلاصه بگویم این است بعداز ۱۱۰ روز از آغاز طوفان الاقصی همه خبرها حکایت از شکست رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌دهد  و همه خبرها حکایت از پیروزی مجاهدان و مردم غزه می‌دهد. رژیم پلید صهیونیستی به هیچ یک از هدف‌هایش نرسید، حماس باقی است، اسرا وجود دارند، تونل‌ها سرجایشان هستند و به عنوان تله برای سربازان شیطان استفاده می‌شود و آن مهاجرت بزرگ صورت نگرفت‌. چقدر الحمدالله از سربازان رژیم صهیونیستی تلفات گرفته شده است. الان رژیم صهیونیستی با تنفس مصنوعی سنتکام ادامه می‌دهد. از سیاست بعضی از کشورهای اسلامی ناراحت هستیم درحالی که باید ارتباطات خودشان را با رژیم صهیونیستی قطع می‌کردند اما جلساتی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز