خبرگزاری کار ایران

پزشکیان درباره ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو:

دولت در پرداخت مابه التفاوت دارو تجدیدنظر کند/ این رقم باید از ۶۰ هزار میلیارد به ۱۲۵ الی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۸۴۳

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید قانون را اجرایی کند در حال حاضر ۶۰ هزار میلیارد تومان برای مابه التفاوت دارو پرداخت کرده در صورتی که این رقم باید به ۱۲۵ الی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می رسید.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص  ارزیابی اثربخشی سیاستگذاری ها و اقدامات عملیاتی دستگاه های مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی کشور، گفت: دولت باید قانون را اجرایی کند در حال حاضر ۶۰ هزار میلیارد تومان برای مابه التفاوت دارو پرداخت کرده در صورتی که این رقم باید به ۱۲۵ الی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می رسید، برنامه و بودجه برای هدفمندی یارانه ها حدود ۶۰ میلیارد تومان پرداخت می کند که این مبلغ برای بیماران صعب الاعلاج و کسانی که گرفتار هستند باید اختصاص یابد. بیمارستان ها قدرت پرداخت هزینه به شرکت های دارویی را ندارند.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت ها و تولیدکنندگان ۶۰ میلیارد تومان از دولت و بیمارستان ها طلب دارند که باید قیمت گذاری شود و به صرفه نیست، اگر با این روش ها پیش رویم هرکدام از مشکلات خود را از جای دیگر بروز می دهند و هیچ کدام حل نمی شوند مگر اینکه ما بر اساس قانون عمل کنیم، حدود یک درصد از ارزش افزوده و خالص سازی هدفمندی یارانه ها باید صرف شود که اینگونه نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر اعتباراتی که به بیمارستان ها باید پرداخت شود از طرف دولت ارائه نشده، مشکلات در این حوزه تشدید پیدا کرده، بی تردید سال های آینده شاهد رشد صعودی مسائل در حوزه درمان خواهیم بود، انتظار داریم از دولت قانون برنامه اجرا شود و مابه التفاوت هدفمندی یارانه ها که پرداخت نمی شود به صورت جزئی مورد بررسی قرار بگیرد.

پزشکیان ادامه داد: در نوع مصرف و نظارت بر مصرف باید کنترل کنیم، سیستم بهداشت و درمان باید سطح بندی شود، با همه این تفاسیر جناب آقای دکتر قالیباف باید بپذیریم که قانون را به درستی اجرایی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز