خبرگزاری کار ایران

کریمی در تذکر شفاهی:

آیا خون مردم پایتخت رنگین‌تر از خون مردم اراک است/ مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند اراک در اسرع وقت متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۲۳۲

نماینده مردم اراک در مجلس در تذکری از رئیس جمهور درخواست کرد در اسرع وقت دستور توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند اراک و استفاده از گاز را صادر کند.

به گزارش ایلنا، علی اکبر کریمی در نشست صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت بابت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در کرمان خطاب به رئیس جمهور و وزرای نفت و نیرو و رئیس سازمان محیط زیست بابت تداوم مازوت‌سوزی در شازند اراک گفت: مردم مظلوم اراک و روستاهای اطراف آن سال‌هاست به طور مستمر شاهد آلودگی هوا هستند، در سال‌ جاری شهر اراک فقط شاهد ۳ روز هوای پاک بود و ۱۱۴ روز هوای ناسالم داشته و بسیاری از ایام نیز تعطیل بوده، سوال مردم اراک این است چرا فقط مردم این شهر هوای آلوده ناشی از سوخت مازوت را استشمام می‌کنند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: باید بابت این مسئله رئیس سازمان محیط زیست افتخار کند که تمام نیروگاه‌های استان تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند، آیا خون مردم پایتخت رنگین‌تر از خون مردم اراک است.

وی ادامه داد: از جناب رئیس جمهور درخواست داریم در اسرع وقت دستور توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند اراک و استفاده از گاز را صادر کند، همچنین از وزیر نیرو درخواست می‌شود تمهیدات لازم برای اجرای فیلتراسیون این نیروگاه اجرایی و تشکیل سیکل ترکیبی جایگزین آن را صادر نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز