خبرگزاری کار ایران

با رأی موافق نمایندگان؛

سازمان نوسازی مدارس مکلف به تایید فنی استحکام بنا و ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۲۴۳

نمایندگان مجلس سازمان نوسازی مدارس را مکلف به تایید فنی استحکام بنا و ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست صحن علنی امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با اصلاح ماده ۱۵ این طرح با ۱۸۴ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس ماده (۱۵) اصلاحی، یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به ماده (۳۱) قانون به شرح زیر الحاق و شماره تبصره فعلی آن به (۱) اصلاح می‌شود.

در تبصره ۲ آمده است: تایید فنی استحکام بنا و ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور دارای گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور و مورد تایید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام می‌شود. وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف پنج سال به صورت اعمال ضوابط، استاندارهای فضا و تجهیزات مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی موجود، اعم از ملکی و استیجاری، اقدام نماید. همچنین رییس مرکز، اداره سنجش و تضمین کیفیت آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت، معاون ابتدایی و معاون متوسطه آموزش و پرورش در شورای برنامه ریزی و نظارت مرکزی و شورای استان موضوع بندهای یک و دو ماده چهار این قانون اضافه می‌شود.

همچنین نمایندگان با بند (الف) ماده (۶) این طرح با ۱۹۲ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز