خبرگزاری کار ایران

به صورت تلفنی؛

وزرای امور خارجه ایران و آفریقای جنوبی گفت‌وگو کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۰۵۲

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نالدی پاندور، وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی، برخی موضوعات مورد اهتمام دوجانبه و منطقه‌ای به خصوص تحولات فلسطین و غزه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی، از روابط رو به توسعه دو کشور ابراز خرسندی کرد و اعلام مواضع قوی و صریح دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را ستود.

وی تلاش‌های مشترک دو کشور در عرصه بین‌المللی برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات عملی در راستای توقف جنگ و کاهش رنج مردم مظلوم فلسطین را حائز اهمیت دانست.

نالدی پاندور، وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، به مواضع صریح دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم فلسطین و پایان بخشیدن به تداوم جنایات رژیم اسراییل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مواضع دولت آفریقای جنوبی مورد توافق مردم این کشور بوده و در همین راستا، دولت آفریقای جنوبی درخواست رسمی خود را برای بررسی و پیگیری جنایات صورت گرفته علیه مردم فلسطین به صورت مکتوب به دیوان بین‌المللی دادگستری تسلیم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز