خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای آلمانی:

احترام متقابل و تمرکز بر منافع مشترک، لازمه حفظ و تقویت مناسبات تهران و برلین است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۸۰۷

وزیر امور خارجه تاکید کرد: احترام متقابل و تمرکز بر منافع مشترک، لازمه حفظ و تقویت مناسبات در عرصه‌های مختلف بوده و در این چارچوب، جمهوری اسلامی ایران از گسترش مناسبات میان تهران و برلین استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، در گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آلنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، در خصوص آخرین تحولات فلسطین و نیز مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، با اشاره به تداوم کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان در غزه و کرانه باختری، بر ضرورت توجه ویژه جامعه جهانی به این موضوع مهم و مرتبط با حقوق بشر تاکید کرد.

وی با محکوم کردن نسل‌کشی در غزه و با اشاره به ریشه بحران، راهکار سیاسی را برگزاری رفراندوم سازمان ملل متحد میان ساکنان اصیل فلسطین شامل مسیحی، مسلمان و یهودی دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی درخصوص روابط دوجانبه، ضمن اشاره به پیوندهای فرهنگی و تاریخی میان جمهوری اسلامی ایران و آلمان گفت: احترام متقابل و تمرکز بر منافع مشترک، لازمه حفظ و تقویت مناسبات در عرصه‌های مختلف بوده و در این چارچوب، جمهوری اسلامی ایران از گسترش مناسبات میان تهران و برلین استقبال می‌کند.

آلنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان نیز درخصوص تحولات فلسطین، با اشاره به لزوم عدم گسترش دامنه بحران، اظهار داشت: حل بحران غزه تنها در سایه راهکارهای سیاسی ممکن است.

وی ضمن تصریح بر لزوم رعایت اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه، تصریح کرد: آلمان خواستار مساعدت ایران برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

در این تماس، طرفین با تاکید بر اهمیت حفظ کانال گفت‌وگو در مسیر کمک به تقویت همکاری‌های دوجانبه، برخی موضوعات کنسولی را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز