خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با اسماعیل هنیه:

گفت‌وگوهای مهمی بین رئیسی و پوتین درباره فلسطین انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۸۰۱

وزیر امور خارجه یکی از محورهای مهم مذاکرات رئیس جمهوری اسلامی ایران با رئیس‌جمهور روسیه را بحران غزه عنوان‌ و تأکید کرد: گفت‌وگوهای مهمی بین رؤسای جمهور ایران و روسیه در موضوع فلسطین انجام شده است.

به گزارش ایلنا، در گفت‌وگوی تلفنی امشب حسین امیرعبداللهیان با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و تداوم تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را در جریان آخرین اقدامات و تحرکات دیپلماتیک کشورهای اسلامی و عربی و جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و توقف کشتار بیرحمانه شهروندان در غزه و نیز کرانه غربی قرار داد.

وزیر امور خارجه از اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد در مکاتبه با شورای امنیت براساس ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد تقدیر و آن را اقدامی کم سابقه و ارزشمند در جهت استقرار صلح و امنیت در جهان توصیف کرد.

وی یکی از محورهای مهم مذاکرات سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را بحران غزه عنوان‌ کرد و گفت: گفت‌وگوهای مهمی بین رؤسای جمهور ایران و روسیه در موضوع فلسطین انجام شده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از مواضع شناخته شده و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و تلاش‌های دیپلماتیک گسترده جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، آخرین وضعیت غزه در سایه استمرار جنایات و کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: به یاری خدا مقاومت تا توقف جنایات صهیونیست‌ها و رفع کامل اشغال فلسطین ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز