خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی:‌

رسانه‌ها می‌توانند بروند ببینند افتتاح فرودگاه سقز واقعی بوده یا کیک

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۷۰۰

سخنگوی دولت در خصوص حاشیه‌‌های سفر رئیس به سقز و افتتاح فرودگاه این شهر بیان کرد: در گذشته یک افتتاح ویدئو کنفرانسی صورت گرفت اما از مردم بپرسید آیا پروزای با این فرودگاه داشتند؟ از این افتتاحیه‌ها در گذشته زیاد صورت گرفت. اما طی این ۲ سال منابع تامین و تکمیل شد و به صورت رسمی افتتاح شد. رسانه‌ها می‌توانند بروند ببینند افتتاح واقعی بوده است یا کیک.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اشاره به هفته کتاب گفت: دولت سعی کرد از حوزه چاپ و نشر حمایت کند و در قدم اول در حوزه انتشار کتب درسی توانست کاغذ مورد نیاز را تامین کند. همچنین برای حوزه‌های دیگر هم اقداماتی در دست دارد. در ۲ سال یازده درصد رشد چاپ کتاب داشته‌ایم و فروش کتاب بیش از ۴ یا ۵ شده است. در دولت سیزدهم ۳۷ درصد کتابخانه‌های عمومی افزایش داشته است.

سخنگوی دولت ادامه داد: هفته گذشته رئیس‌جمهور در اجلاس سران اکو حاضر شدند و سفر منطقه‌ای داشتند. معاون اول رئیس‌جمهور سفری به چین داشتند و آقای معاون اول سخنرانی با حضور نخست وزیران کشورهای مختلف داشتند. ایشان همچنین یک جلسه خصوصی با فعالان اقتصادی ایرانی در چنین داشتند. آقای مخبر جلسه‌ای هم در خصوص وضعیت غزه داشتند‌.

بهادری جهرمی عنوان کرد: امروز افتتاح هوشمند‌ترین فرودگاه کشور را با حضور وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: سه‌شنبه ۱۶ و جمعه ۱۹ آبان پر فروش‌ترین روز سینما را داشتیم. همچنین رشد ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تنی ترانزیت کالا را داشتیم. در حوزه صنعت رشد ۲۳ درصد تولید را هم شاهد بودیم‌. تولید ۷۶۳ هزار دستگاه خودرو در ۷ ماهه امسال صورت گرفت. همچنین صورت‌های مالی ۱۰۰۰ شرکت دولتی با دستور رییس‌جمهور منتشر شد که منجر به نظارت هشتاد و پنج میلیونی می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: اگر وضعیت آب و هوا تغییر غیرمنتظره نداشته باشد، چهارمحال و بختیاری مقصد سفر بعدی استانی رئیس‌جمهور است.

وی در خصوص حاشیه‌‌های سفر رئیس به سقز و افتتاح فرودگاه این شهر بیان کرد: بله در گذشته یک افتتاح ویدئو کنفرانسی صورت گرفت اما از مردم بپرسید آیا پروزای با این فرودگاه داشتند؟ از این افتتاحیه‌ها در گذشته زیاد صورت گرفت. اما طی این ۲ سال منابع تامین و تکمیل شد و به صورت رسمی افتتاح شد. رسانه‌ها می‌توانند بروند ببینند افتتاح واقعی بوده است یا کیک.

وی درباره عدم‌پاسخگویی برخی مدیران عنوان کرد: پاسخگویی یکی از اصول خدشه‌ناپذیر دولت سیزدهم بوده است و یکی از اهداف سفرهای استانی هیات دولت و رئیس جمهور پاسخگویی بوده است. در طول همین ۲ سال ۳هزار پاسخ ارسال شده است که فکر می‌کنم یک رکورد بوده است و این نشان می‌دهد دولت توجه عینی دارد.

دبیر هیأت دولت در پاسخ به پرسشی در مورد توزیع شیر مدارس اظهار داشت: توزیع شیر در چند استان آغاز شده اما هنوز فراگیر نشده و علت آن آمادگی شرکت‌های لبنی برای ارائه شیر دانش آموزی با کیفیت و کمیت مدنظر است. با شرکت‌هایی که با مجوز وزارت بهداشت از نظر تولید شیر در سطح کیفی الف هستند، قرارداد منعقد شده است که تعداد آنها هم محدود است. توزیع شیر در چند استان آغاز شده است. شرکت‌های تولیدکننده محدودیت‌هایی دارند از جمله اینکه شیر باید به تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی که قابل توجه است، تولید شود و پس از آن باید به مدت ۱۰ تا ۱۲ روز در انبار بماند و مورد تست قرار گیرد تا بعد از آن توزیع شود.

وی در خصوص کمبود معلم هم گفت: در خصوص دلایل کمبود معلم به یک‌سری از دلایل در نشست خبری قبل اشاره کردم. امروز نکته دیگری خدمت شما عرض می‌کنم؛ متأسفانه در برخی موارد در قانون‌گذاری‌ها ما به واقعیت کشور توجه نمی‌کنیم. متأسفانه در خصوص رتبه‌بندی معلمان علیرغم موافقت همه ما بر این طرح، احکامی ازجمله درخصوص مدت زمان‌های این طرح در نظر گرفته شد که با واقعیت‌های حوزه آموزش و پرورش هم‌خوانی نداشت و علاوه‌ بر آن اصرارهای نابجا و دخالت در اجراییات طرح رتبه‌بندی از سوی کمیسیون آموزش مجلس کام معلمان را تلخ کرد و باعث بروز مشکلاتی شد. نکته دیگر هم این بود که قانون‌گذار اجازه نداد که دولت حدود ۸۰ هزار معلم که پس از رتبه‌بندی خود را بازنشسته کردند، برای مدت محدود در مسند معلمی نگه دارد تا دفعتا بحران کمبود معلم رخ ندهد.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درخصوص اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر استعفای وزیر نفت و ارتباطات آن با برکناری ۲ مدیر نفتی که درخواست نمایندگان بوده است، گفت: نمیدانم بعضی‌ها اصرار دارند اگر جایی دستاوردی حاصل شد یا موفقیتی به دست آمد حاشیه درست کنند تا دستاوردها خدایی ناکرده دیده نشود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: من ترجیح می‌دهم به اصل دستاوردها بازگردم. وزارت نفت در طول ۲ سال گذشته رکوردشکنی در رشد اقتصادی فصلی داشته است، رکورد شکنی ۱۹ درصدی رقم زده است. وزارت نفت در چندین حوزه اولین شده است. این وزارت‌خانه در حمایت از  شرکت‌های دانش بنیان و در تولید برای بار اول اولین شده است. رکورد رشد اقتصادی و رشد تولید گاز داشته است.

وی ادامه داد: در ۲ سال گدشته با اولویت‌بندی که بین طرح‌های مختلف صورت گرفت، ۱۳۲ طرح به میزان ۲۸ و نیم میلیارد دلار  اولویت و هدف‌گذاری و تکمیل شدند.

دبیر هیأت دولت گفت: امیدواریم در کوتاه‌مدت افزایش تولید در حوزه‌های مختلف نفت و گاز داشته باشیم. عملیات اجرایی ۵۷ طرح دیگر با منابع  ۴۸ میلیارد دلار آغاز شده یعنی رشد تولید در مرحله اول رقم خورده است. این رشد تولید منجر به رشد صادرات و ارزآوری می‌شود.

وی تاکید کرد: این عملکردها گسترده هم بوده است، طبیعتا نگاه ما را به این شایعه‌سازی که هدف‌شان برای ما روشن است، عادی می‌کند.

بهادری جهرمی درخصوص ارائه گزارشی از توافق دولت و مجلس در موادی از لایحه در مورد بازنشستگان تصریح کرد: رویکرد دولت و مجلس حمایت از بازنشستگان است و تاکید رئیس‌جمهور بر این است که یک بازنشسته نه تنها هزینه‌هایش کمتر نمی‌شود بلکه بیشتر هم خواهد شد. نگاه دولت حمایت جدی از بازنشستگان است و باید این حمایت‌ موثر باشد به عنوان مثال اگر صندوق های بازنشستگی ورشکسته شود بیانگر این است که حمایت موثری صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: حمایت کوتاه مدت برای جبران هزینه‌ها و هم‌ نگاه بلندمدت که به توان این را به صورت پایدار داشت، از سیاست‌های دولت است، توافقات کلی در این زمینه صورت گرفته و تدابیری اتخاذ شده که حمایت موثر و پایدار انجام شود تا با بازنگری‌ها، صندوق‌های بازنشستگی دچار ورشکستگی نشوند و پس از آنکه جزئیات در کمیسیون‌ تلفیق مجلس مورد توافق نهایی قرار بگیرد متن از سوی مجلس منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز