خبرگزاری کار ایران

پیشرفت ۹۵ درصدی کتابخانه مرکزی رشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۰۳۵

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از پیشرفت ۹۵ درصدی کتابخانه مرکزی رشت خبر داد و گفت: بهره برداری از این کتابخانه سرانه فضای مطالعاتی شهر رشت را ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش ایلنا از رشت، یاسر تقوی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی رشت به کارگاه بزرگ فرهنگی در استان گیلان تبدیل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به رویکرد مشترک این نهاد و دانشگاه‌ها برای رشد آگاهی‌ها و تأمین نیازهای اطلاعاتی مخاطبین خود بویژه دانشجویان، بیان کرد: با همکاری این دو مجموعه می‌توان در حوزه کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه اثرگذار عمل کرد.

تقوی با اشاره به وضعیت سرانه فضای مطالعه در استان گیلان، اضافه کرد: امروز ۸۵ باب کتابخانه عمومی در سراسر استان وظیفه رفع نیازهای مطالعاتی مخاطبین را عهده دار هستند که سهم ناچیز شهر رشت در این حوزه را نگران کننده است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای مطالعاتی در رشت با میزان و استانداردهای مشابه داخلی همسویی ندارد، افزود: این امر موجب کاهش دیگر شاخص‌های مطالعه نیز شده و میزان منابع موجود در کتابخانه ها، امانت و بهره مندی از فضاهای جنبی کتابخانه را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از پیشرفت ۹۵ درصدی کتابخانه مرکزی رشت خبر داد و اضافه کرد: بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت، سرانه فضای مطالعاتی شهر رشت را ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

تقوی، کارکرد ۴۸ گانه کتابخانه مرکزی را یکی از مهم ترین شاخصه‌های آن برشمرد و بیان کرد: بهره برداری کامل بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور آن را به کارگاه بزرگ فرهنگی در مرکز استان گیلان تبدیل می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز