خبرگزاری کار ایران

اوجی:

تا پایان امسال و اوایل سال آینده، رشد گروه نفت و گاز صعودی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۶۶۲

وزیر نفت گفت: با سرمایه گذاری که در حوزه میادین نفتی و گازی انجام می‌دهیم و افزایش ظرفیت پالایشگاه ها و محصولات پتروشیمی انتظار می‌رود تا پایان امسال و اوایل سال آینده، رشد تولید گروه نفت و گاز صعودی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد اوجی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در راستای افزایش تولید، نفت به سه میلیون و چهارصد هزار بشکه در روز رسیده‌ است، گفت: در سه ماه دوم امسال، گروه نفت و گاز رشد اقتصادی ۱۹ درصدی داشته و رشد گروه نفت و گاز با افزایش بهره‌وری از پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، صعودی خواهد ماند.

وی با اشاره به اقدامات  این دولت برای افزایش میزان تولید نفت، گفت: تولید روزانه نفت از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به روزانه حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش یافت. در شروع کار دولت سیزدهم، تولید روزانه نفت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر نبود اما با اقدامات وزارت نفت طی ۲۴ ماه گذشته در راستای افزایش تولید نفت، امروز این عدد به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت رسیده است.

اوجی با بیان اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در بخش میادین مشترک و مستقل و چه در خشکی و چه در دریا، رشد تولید نفت ما افزایشی شود، گفت: بنا بر آمار سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در سه ماهه اول امسال ۱۹.۶ درصد بوده است و تلاش می‌شود این رشد به صورت صعودی مستمر ادامه پیدا کند.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری که در حوزه میادین نفتی و گازی انجام می‌دهیم و افزایش ظرفیت پالایشگاه ها و محصولات پتروشیمی انتظار می‌رود تا پایان امسال و اوایل سال آینده، رشد گروه نفت و گاز صعودی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز