خبرگزاری کار ایران

دستور دادستان کل کشور به دادستان‌های سراسر کشور:

از انتشار اخبار و محتویات پرونده‌های جریانی جلوگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۰۵۴

دادستان کل کشور گفت: از همکاران به ویژه از قضات دادسرا انتظار داریم حساسیت بیشتری به خرج داده و مراقبت از اطلاعات اصحاب پرونده را پیوسته مدنظر داشته باشند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام موحدی در جلسه هفتگی شورای معاونین دادستانی کل با اشاره به قوانین و مقررات بازدارنده در مورد عدم افشای اطلاعات و محتویات پرونده جریانی و ضرورت حفظ و مراقبت از آن گفت: هیچ شخص حقیقی و حقوقی مجاز نیست محتویات پرونده جریانی را له یا علیه شخص یا اشخاص دیگر منتشر و بازگو کند و در صورت تخلف مسئولیت قانونی برای مرتکب در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در دستگاه قضایی مراقبت می‌شود که محتوای پرونده‌ها در معرض افشا و انتشار قرار نگیرد، گفت: نه تنها دستگاه قضایی ملزم به امانتداری و رازداری از زندگی مردم است بلکه ضابطان خاص و عام هم ملزم هستند در هر مرحله‌ای از پرونده نسبت به این موضوع حساسیت داشته و مراقب کنند تا اطلاعات پرونده افراد در اختیار دیگران قرار نگیرد.

حجت‌الاسلام موحدی با تاکید بر اینکه حفظ آبرو و رعایت حریم اشخاص به حدی حساس و محترم است که قانون صراحتا اعلام داشته که بدون اذن دادگاه، افشا و اعلام محتویات پرونده ممنوع است؛ بیان کرد: در مواردی بنا به حساسیت و موضوع پرونده نیز امکان اعلام جزئیات پس از صدور قطعی نیز میسر نیست و اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به رعایت این موضوع هستند.

دادستان کل کشور افزود: از همکاران به ویژه از قضات دادسرا انتظار داریم نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج داده و مراقبت از اطلاعات اصحاب پرونده را پیوسته مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین لازم است ضابطان در انتشار و اطلاع رسانی اطلاعات در اختیار، مراقبت‌های بیشتری به عمل آورده و بدون اجازه مقام قضایی صلاحیت‌دار از افشا و یا انتشار محتویات پرونده خودداری کنند.

در تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌ها تسریع شود

دادستان کل کشور در واکنش به گزارش سفر اخیر علی جمادی معاون مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته دادستان کل کشور به استان خوزستان و بررسی و نظارت میدانی از بنادر و انبار‌های این استان اظهار کرد: در گزارش‌های دریافتی اعلام شده است که همچنان ترخیص کالا‌ها از برخی انبار‌ها با کندی صورت انجام می‌شود. در حالی که این کندی ممکن است موجب فساد و خرابی کالا‌های دپو شده در انبار‌ها شود. هرگونه قصور یا تقصیر که موجب فساد کالایی شود از ناحیه هر شخصی که باشد موجب مسئولیت قانونی بوده و قابلیت تعقیب دارد.

وی گفت: در این راستا لازم است دادستان‌های مراکز استان نسبت به بازدید مستمر از بنادر توجه بیشتری داشته و مراقبت کنند که هرچه سریعتر پرونده کالا‌های دپو شده در بنادر و انبار‌ها تعیین تکلیف شود.

حجت‌الاسلام موحدی ادامه داد: همه معاونین در بازدید‌های استانی و نظارت‌های خود، موضوع حقوق عامه را در دستور کار داشته و بر رعایت حقوق عموم جامعه تاکید کنند.  

گفتنی است، در جریان سفر اخیر علی جمادی معاون مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته دادستانی کل کشور به استان خوزستان، دستورات لازم جهت تخلیه بار دو کشتی با محموله گندم صادر شد تا در اسرع وقت تخلیه و در جهت تامین کالا‌های اساسی کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز