خبرگزاری کار ایران

ربیعی در تجمع حمایتی کارگران از مردم فلسطین:

رژیم اسرائیل ثبات، توسعه و دموکراسی در منطقه را ناممکن کرده است/ حمایت از فلسطن یک امر اخلاقی، انسانی و دینی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۶۳۴

کارگران تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در خانه کارگر تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در مراسم تجمع کارگران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: امروز کسانی دور هم جمع شده‌اند که خود سالها با کار و تلاش در درد و رنج زندگی کرده‌اند، کارگرانی که در صنعت و خدمات مشغول هستند و در فراز و نشیبهای سیاسی و اقتصادی بیشترین لطمات را متحمل می‌شوند. اما آنها به رغم همه این مشکلات داخلی، امروز در اینجا جمع شده‌اند تا همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین که هیچ پناهی ندارند، کودکانی که مجبورند با وحشت دوران کودکی به دور از والدین خود  با سالها معلولیت زندگی کنند،  اعلام کنند. این جمع یک جمع اخلاقی و انسانی است و همه افراد حاضر آمده‌اند تا بگویند که به یاد مردم مظلوم فلسطین هستند و انها را فراموش نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین از سه جنبه "حقیقت وجودی "، انگیزه قیام فلسطین و اهمیت آن برای مردم کشورمان باید تبیین شود، گفت: ابتدا ضروری است که پاسخ داده شود که مسئله فلسطین چیست و بحران چگونه شکل گرفته است؟ دوم پاسخ به اینکه چرا فلسطینیان در این برهه زمانی در غزه شوریدند و موضوع سوم چرایی اهمیت فلسطین برای ایرانیان است. معتقدم که هر سه این سوالات امروز با ابهامهایی مطرح شده است که باید تبیین شود. اساس و ریشه این نا امنی‌ها چیست؟ آیا در ذات این منطقه جغرافیایی، فرهنگ مردم آن و روابط تاریخی و انسانی در آن درگیر است یا ریشه برونزا دارد؟

وی تشریح کرد: به گواهی تاریخ، مردم فلسطین پیش از آن نکبت و فلاکت ۷۵ ساله ای که "اسرائیل " نام گرفته، سال‌ها و قرن ها زیستی دوستانه و مسالمت آمیز داشتند، هرچند که درگیری‌های ناچیزی در منطقه رخ می‌داد اما این درگیریها با تاریخ گذشته این کشور و قبل از تشکیل زورگویانه اسرائیل و جنگ با سایر مناطق غرب قابل مقایسه نیست ( فقط در جنگ جهانی دوم حدود ۵۰ میلیون نفر کشته شدند). فلسطین کشوری بود که در آن یهودیان و مسلمانان در کنار هم سال‌های سال زیستی مسالمت آمیز و دوستانه داشتند بنابراین جنگ در آن ریشه تاریخی نداشته است.

ربیعی افزود: بنابراین جهان غرب پس از جنگ‌های خونینی که بر علیه یهودیان و حتی در داخل خود و برعلیه مسیحیان داشتند و همینطور پس از جنگهای جهانی به ویژه جنگ جهانی دوم به دنبال راهی بود که بدهی خود به صهیونیستها را بدهد و مسئله داخلی و اروپایی خودش را به منطقه صادر کند. بنابراین تصمیم گرفت که در این منطقه آرام یک دولت جدید بسازد. قدرت مالی صهیونیست‌های اروپایی که به واسطه آن بر سیاستگذاران تاثیر می‌گذارند به علاوه منابع انرژی که در این منطقه وجود دارد و مجموعه‌ای از این مسائل موجب شد تا دولت جعلی اسرائیل با چند هدف در این منطقه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کاری که غرب با ایجاد اسرائیل در این منطقه کرد در پیامد مستقیم خود  اساسا دموکراسی و توسعه را در این منطقه را ناممکن کرد، گفت: به دلیل بی ثباتی و درگیری مدام در منطقه و دولتهای نظامی  غربی ها توانستند با حمایت از موجودیت جعلی و صادراتی خود و در عین حال حمایت از دیکتاتوری های نظامی وشیوخ وابسته، دموکراسی در این منطقه را ناممکن کنند و به سمت دیکتاتوری پیش ببرند. اسرائیل به دولت شر استثنایی تبدیل شد و امروز بیش از ۸۸ درصد منطقه فلسطین را تصرف و بیش از ۷ میلیون نفر را آواره کرده است، کشوری که از هیچ مصوبه جهانی تبعیت نمی‌کند، بمب دارد و با اعتقادات دینی متعصب به هیچ قاعده‌ای از سازمان ملل متحد پایبند نیست.

ربیعی افزود: بسیاری از کارشناسان معتقدند که رژیم اسرائیل قائده موسوم به " دو دولت" را هم قبول ندارد و فقط زمان می‌خواهد تا سرزمین خود را گسترش دهد. بنابراین فلسطینیان در این سال‌ها تنهاتر از هر دوره دیگری هستند. تحقیر ۷۰ ساله، زخم‌هایی که هیچکس به دنبال درمان آن نبود و مسائل دیگر موجب شد که غزه به نقطه قیام و انفجار برسد، سوال می‌شود که نتایج عملیات برای فلسطین چیست؟ معتقدم که اهمیت اصل عملیات مهم‌تر از پیامد آن است انفجار در غزه یک پیامد داشت؛ «آری آدم‌های جهان ما می‌خواهیم در اینجا در سرزمین ابدی خود زندگی کنیم».

وی افزود: چگونه رادارهایی که کمترین حرکت‌ها را دریافت می‌کردند نتوانستند پیام انفجار را دریافت کنند؟ مهم تر از جنبه نظامی وفیزیکی واطلاعاتی قضیه، معتقدم که این رادارها نتوانستند دردها و زخم‌ها و از جان گذشتگی‌ها را دریافت کنند و پیام انفجار این بود که ما هستیم و داریم خفه می‌شویم. امروزه اسرائیل چند حفره دارد اما حفره شناختی آن از همه مهمتر است. اعتراض‌ها در داخل اسرائیل هم رخ خواهد داد و شواهد نشان می‌دهد که روحیه نظامی اسرائیل آنچنان به هم ریخته است و بمبارانهای گسترده، توپ باران و موشک بارانها در دستور کار وحشیانه قرار خواهد گرفت لذا در روی زمین امکان جنگیدن نخواهند داشت.

ربیعی در پاسخ به وجه سوم و چرایی اهمیت فلسطین برای ایرانیان گفت: مسئله فلسطین برای ما مسئله انسانی و اخلاقی و همبستگی هویت دینی است. در ذات هر ایرانی آزادی‌خواهی و در کنار مظلوم ایستادن و ظلم ستیزی و نفرت از ظالم وجود دارد هرچند این روزها مشکلات معیشتی،  اقتصادی و اتفاقات دلسرد کننده سیاسی بر جامعه سایه افکنده است و احتمالا در برخی‌ها تاثیر داشته است. اما این نگرشها سیال بوده و در روح و روان جامعه ایرانی و حتی در میان نسلهای جدید عدالت جویی، مخالفت با ظلم و در کنار رنج فلسطینیان بودن وجود دارد. معتقدم امنیت ملی ما نیز ایجاب می‌کند که امنیت خود را در منطقه حفظ کنیم و این اسرائیل است که منطقه را ناامن کرده است. امروز جمع شدیم تا اعلام کنیم که در کنار مردم فلسطین هستیم و مبارزه با فلسطینی‌ها همیشه در قلب ما جا خواهد داشت و این موضوع جدیدی نیست. همینطور که امروز کارگران و بازنشستگان در کنار هم جمع شدند جا دارد که دانشجویان و هنرمندان و سایر اقشار زحمتکش نیز در یک موضع در کنار هم قرار گیرد، قطعاً برای ایستادن در کنار مظلوم اتحاد خود را حفظ خواهیم کرد و امیدواریم تا با موجی که در میان ملت‌های مسلمان و یهودیان و مسیحیان به راه افتاده است صدای این بیداری و آزادی خواهی بتواند بمب‌های ایجاد شده در منطقه فلسطین را خفه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز