خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران:

تروئیکای اروپا به تعهد خود در مورد لغو تحریم‌های تسلیحاتی عمل نکند، به هیچ یک از توافقات‌شان نمی‌توان اعتماد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۷۷۰

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز، روز لغو تحریم‌های تسلیحاتی است و اگر تروئیکای اروپا به طور طبیعی به این تعهد خود عمل نکند در واقع پیامش این است که آنها همچنان قابل اعتماد نیستند و به هیچ یک از توافقاتشان نمی‌شود اعتماد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امروز، روز لغو تحریم‌های تسلیحاتی است و اگر تروئیکای اروپا به طور طبیعی به این تعهد خود عمل نکند در واقع پیامش این است که آنها همچنان قابل اعتماد نیستند و به هیچ یک از توافقاتشان نمی‌شود اعتماد کرد.

وی افزود: روشن و واضع است که این توافق مشمول زمان است و مشمول اقدام نیست، ۸ سال برای رسیدن به امروز سپری شده و باید این تحریم‌ها برداشته شود.

 اسلامی در مورد رویه ایجاد دولت هوشمند در سازمان انرژی اتمی گفت: دولت هوشمند که در امتداد دولت الکترونیک مطرح شده این است که شما بتوانید سیستم اتوماسیون اداری که کار استفاده از کاغذ و نیاز به حضور فیزیکی و بردن و آوردن افراد داردرا انجام می‌دهد استفاده کرده و آن را به حوزه دیجیتال منتقل کنید و تمام اقدامات‌تان را در آن بستر انجام دهید.

وی افزود: یکی از همین موارد خود ارتباطات است و دیگری بحث مجوزها است؛ به عنوان سازمان انرژی اتمی شما در جدول هم که نگاه کنید در بحث مجوزها و ارتباطات در صدر جدول قرار داریم. با اهتمام ویژه این کار را انجام دادیم تعهدات خود را انجام دادیم همه فرآیندها را الکترونیکی کردیم و همه در سیستم بارگذاری شده است. هم از ارتباطات مردمی و هم از صدور و تمدید مجوزها و اقداماتی که مرتبط با سازمان است. چون حوزه حفاظت در مقابل اشعه با همه بیمارستان‌ها و همه مراکز درمانی و صنایع در ارتباط است و حوزه گسترده‌ای است و اگر این این سیستم را ایجاد نمی‌کردیم همان سیستم کاغذبازی و رفت و آمد حضوری پابرجا مانده بود. الحمدلله  کار انجام شده و صددرصد سیستم ما در این تکلیف قانونی الکترونیک شده و مصداق دولت هوشمند را داریم برای آن پیاده می‌کنیم.    

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: چون فعالیت‌های اتمی حساسیت ویژه دارد به طور طبیعی مکلف است که استانداردها را رعایت کند و دلیل اینکه سازمان ملی استاندارد، سازمان انرژی اتمی را به عنوان دستگاه برتر انتخاب کرده در این راستا است چون ساختار استاندارد اگر نباشد، خلاف الزامات بین‌المللی و ملی است. 

وی درباره فاز دوم و سوم نیروگاه بوشهر گفت: فاز دوم و سوم در حال پیشرفت است. اوایل دولت سیزدهم در این پروژه‌ها کار محدود بود و حدود ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کردند اما الان نزدیک سه هزار نفر در تمام بخش‌ها در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز