خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با وزیر خارجه مالزی مطرح شد؛

تاکید امیرعبداللهیان بر ضرورت گشودن کریدور برای ارسال کمک‌های فوری انسانی به غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۱۸۵

وزیر امور خارجه ضرورت گشودن کریدور برای ارسال کمک‌های فوری انسانی به غزه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایلنا، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با زمبری عبد القادر، وزیر امور خارجه مالزی پیرامون آخرین تحولات فلسطین به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در غزه گفت: تداوم جنایات جنگی علیه غیرنظامیان و نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی حد و مرزی ندارد و این رژیم بیمارستان کودکان غزه را با بمب‌های فسفری ویران و کودکان بستری در بیمارستان را قتل عام کرده است.

وی ضمن اعلام آمادگی برای حضور در نشست شورای اجرایی سازمان همکاری‌های اسلامی در جده اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع توقف جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در غزه و پایان دادن به محاصره انسانی است.

امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده با دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر کل صلیب سرخ توجهات را به  وخامت اوضاع انسانی در غزه جلب کرد و ضرورت گشودن کریدور برای ارسال کمک‌های فوری انسانی به غزه را مورد تاکید قرار داد. 

زمبری عبد القادر، وزیر امور خارجه مالزی نیز در این تماس تلفنی هر گونه کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان را محکوم کرد.

وی ضمن تشکر از مواضع ایران، بر ضرورت همکاری با سایر کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی تاکید و برای حضور در این نشست اعلام آمادگی و تصریح کرد: ضروری است مسیرهای تامین کمک‌های انسان دوستانه از جمله آب، برق، دارو و غذا به غزه باز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز