خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با همتای پاکستانی:

رژیم کودک‌کش اسرائیل به قتل عام کودکان و غیرنظامیان روی آورده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۱۸۴

وزیر امور خارجه تاکید کرد: رژیم کودک‌کش اسرائیل به دلیل ناتوانی برای مقابله با مقاومت، به قتل عام کودکان و غیرنظامیان روی آورده است.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص آخرین تحولات فلسطین و تشدید حملات علیه غیر نظامیان در غزه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشکر از مواضع همتای پاکستانی‌اش درخصوص تحولات جاری در فلسطین و غزه گفت: رژیم کودک‌کش اسرائیل به دلیل ناتوانی برای مقابله با مقاومت، به قتل عام کودکان و غیرنظامیان روی آورده است.

وی با بیان اینکه تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اهالی غزه جنایت دیگری است که تل‌آویو پیگیری می‌کند، اظهار داشت: زمان برای راه‌حل‌های سیاسی رو به پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.

جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اعلام آمادگی جهت حضور در نشست شورای اجرایی سازمان همکاری‌های اسلامی در خصوص ضرورت تشریک مساعی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به منظور تسهیل آتش‌بس فوری میان طرف‌های درگیر و گشودن کریدورهای ارتباطی منتهی به غزه تاکید کرد.

وی کوچ دادن فلسطینی‌ها از مناطق شمالی به جنوبی غزه را به مثابه جنایت جنگی و نسل‌کشی ملت فلسطین دانست و تصریح کرد: هرگز نباید اقدام دفاعی فلسطین را با اقدامات اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی یکی دانست.

وزیر امور خارجه پاکستان ادامه داد: ملت فلسطین بر اساس حقوق بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز