خبرگزاری کار ایران

رایزنی امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر پاکستان در اسلام‌آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۳۹۲

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر رسمی خود به پاکستان، عصر امروز با نخست‌وزیر این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار که وزیر امور خارجه پاکستان نیز حضور داشت، گزارشی از مباحثات و توافقات انجام شده در مذاکرات هیات‌های رسمی دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، امنیتی و مرزی به ویژه در موضوعات بانکی، تهاتر و خط انتقال گاز ارائه و بر اراده قاطع جمهوری اسلامی ایران در اجرای توافقات به عمل آمده در این سفر و توافقات پیشین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه، راهکارهایی که می‌توان در چارچوب حقوق بین‌الملل همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور را توسعه داد، تشریح کرد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در این ملاقات ضمن استقبال از سفر به موقع هیات جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و تاکید بر دعوت خود از رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که وی مدعو ملت پاکستان هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: بعد از تحولات مربوط به انتخابات پاکستان، رئیس‌جمهور ایران اولین رئیس دولتی باشد که به پاکستان سفر می کند.

در این ملاقات، همچنین درباره موصوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات افغانستان مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز