خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای پاکستانی:

موضوع تبادل زندانیان و آزادی عابرین غیرمجاز میان تهران و اسلام‌آباد باید به نتیجه برسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۳۶۰

در دیدار امروز امیرعبداللهیان و بلال بوتو گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان محور مهم گفت‌وگوهای وزرای خارجه دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در دیدار امروز حسین امیرعبداللهیان با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان و در ادامه مذاکرات هیات های علیرتبه دو کشور، گسترش مناسبات همه جانبه ایران و پاکستان، با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دو کشور به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی و ارتقاء حجم مراودات تجاری دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

 امیرعبداللهیان در آغاز این نشست مجدداً مراتب همدردی و تسلیت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت پاکستان، به ویژه خانواده‌های قربانیان حادثه عملیات تروریستی اخیر در پاکستان را ابراز داشت و این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان سپس اظهار داشت: دو طرف توافق داریم که موضوع تبادل زندانیان و محکومین و همچنین آزادی عابرین غیرمجاز میان دو کشور بایستی به نتیجه برسد و مسئولین کنسولی دو وزارت خارجه کار بر روی این موضوع را تا رسیدن به نتایج نهایی با جدیت دنبال کنند.

 امیرعبداللهیان با اشاره به توافقات خوبی که در راستای تحکیم امنیت پایدار مرزی میان دو کشور به دست آمده است تاکید کرد: این توافقات و اجرای آنها بستر مناسبی را برای توسعه همه جانبه روابط میان دو کشور فراهم خواهد آورد.

وزیر امور خارجه همچنین امضای بیش از ۱۹۰ سند همکاری میان دو کشور و برگزاری ۲۱ اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را خاطرنشان ساخت و افزود: ملاقات امروز میان هیئت‌های عالی رتبه دو کشور با هدف مساعدت به اجرایی شدن این توافقات و دستیابی به یک همکاری پایدار و بلند مدت میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان برگزار می‌شود. طی سال‌های اخیر در دوره دولت جناب آقای رئیسی حجم همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. البته با توجه به ظرفیت‌های موجود در دو کشور برای گسترش مناسبات، این افزایش رضایت مقامات دو کشور را فراهم نمی‌آورد و ما می‌خواهیم که در سال‌های آینده شاهد گسترش هرچه بیشتر این همکاری‌ها باشیم.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز گسترش مبادلات تجاری و تعمیق همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت در سال‌های اخیر مراودات تجاری دو کشور بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است ولی واقعیت‌ها و ظرفیت‌هایی داریم که می‌توانیم این میزان را افزایش دهیم. لازم است کمیته راهبردی بر روی کلیه توافقات دو کشور تشکیل دهیم تا تمامی ابعاد روابط اعم از همکاری‌های اقتصادی دفاعی و تجاری ارتقا یابد.

وی افزود دو کشور اهمیت ویژه‌ای برای روابط دوجانبه قائل هستیم. سفر شما به پاکستان به ویژه اسلام آباد و کراچی را بسیار مفید ارزیابی می‌کنیم.

 بلاول بوتو از افتتاح بازارچه‌های مرزی میان دو کشور استقبال کرد و عملکرد این بازارچه‌ها در توسعه مبادلات تجاری میان دو کشور را رضایت بخش توصیف نمود.

در این دیدار هیئت‌های دو کشور گزارش‌هایی در خصوص وضعیت جاری و پیشرفت در همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های حمل و نقل و ترانزیت، امور بانکی و مالی، همکاری‌های کنسولی و مناسبات پارلمانی ارائه و تبادل نمودند.

بخشی از گفتگوهای دو هیئت نیز به موضوعات منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی اختصاص یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز