خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان از برنامه‌ریزی برای سفر رئیس جمهور به آفریقای جنوبی خبر داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۶۰۵

وزیر امور خارجه در دیدار وزیر خارجه آفریقای جنوبی با اشاره به برنامه ریزی‌های در حال انجام برای سفر رسمی دکتر رئیسی به آفریقای جنوبی، از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «نالدی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه با تبریک به آفریقای جنوبی برای برگزاری موفق اجلاس سران بریکس، از ابتکارات بسیار خوب آفریقای جنوبی در خصوص مجموعه بریکس و نیز حمایت مؤثر از عضویت کامل ایران در بریکس تشکر کرد.

امیرعبداللهیان افزود: شما پیام مهمی برای چندجانبه گرایی در جهان فرستادید و در این زمینه نقش تعیین کننده ای از طریق بریکس ایفا کردید.

وزیر امور خارجه با اشاره به برنامه ریزی های در حال انجام برای سفر رسمی دکتر رئیسی به آفریقای جنوبی، از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان گفت: برای ما رابطه با آفریقای جنوبی یک اولویت بسیار مهم است و هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با این کشور نداریم.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز ضمن ابراز خرسندی از تجدید دیدار با همتای ایرانی گفت: بنیان خوبی برای روابط دوجانبه گذاشتیم و این روند را باید تقویت کنیم.

نالدی پاندور از عضویت ایران در بریکس اظهار خرسندی کرد و با اشاره به درخواست کشورهای مختلفی در جهان برای عضویت و همکاری در بریکس، ابراز امیدواری کرد که بریکس یک تشکل پیش رو برای تحولات آتی جهانی باشد.

در این دیدار برخی موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های منطقه ای و جهانی نیز مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز