خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در جمع خبرنگاران:

دانشگاه هیچ موقع به ناحق و به صورت غیرقانونی عذر سرمایه‌های ارزشمند خود را نمی‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۸۵۲

علاقمند نیستیم به اساتیدمان بی‌احترامی و ظلم شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ موقع قطع همکاری با برخی اساتید واقعا اینگونه که در فضای مجازی به آن پرداخته شده نیست و هیچ موقع یک دانشگاه سرمایه‌های ارزشمند خود را به ناحق و به صورت غیرقانونی عذرشان را نمی‌خواهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی زلفی‌گل در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد ماجرای اخراج اساتید از برخی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه مقررات خاص خودش را دارد و بر اساس این قوانین و مقررات مدیریت می‌شود طبیعی است که یک عضو هیات علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی، نظم و انضباط اداری و پژوهشی و فرهنگی را هم باید رعایت کند.

وی افزود: دانشگاه‌ها هم مستقل هستند که در هیات اجرایی جذب‌شان بررسی می‌کنند و بر اساس گزارشاتی که از گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها می‌آید تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند، طبیعی است که اگر خدایی نکرده عضوی احساس کند به او ظلمی شده قانون مسیرش را باز گذاشته و می‌تواند با مراجعه به قانون تقاضای تجدیدنظر بدهد و تجدیدنظر هم از مراجع قانونی خود پیگیری می‌شود.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در پیگیری‌ها سعی می‌شود هم به منافع فردی و هم به منافع ملی توجه شود، تاکید کرد: واقعا اینگونه که در فضای مجازی به آن پرداخته شده نیست و هیچ موقع یک دانشگاه سرمایه‌های ارزشمند خود را به ناحق و به صورت غیرقانونی عذرشان را نمی‌خواهد. اساتید دانشگاه افتخارآفرینان جامعه ما هستند همه توفیقاتی که امروز ما در کشور داریم و به آنها می‌بالیم نتیجه برون دادهای دانشگاهی است که هم اساتید، هم دانشمندان و هم دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند که در دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف حضور پیدا می‌کنند و خروجی کار آنها اتفاقاتی می‌شود که جمهوری اسلامی به آنها می‌بالد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: نوع نگاه ما به اساتید دانشگاه و دانشگاه‌ها این است که آنها سرمایه نمادین کشور ما هستند و باعث افتخار کشورمان هستند و هیچ موقع علاقمند نیستیم که به اساتیدمان بی‌احترامی و خدایی نکرده ظلم شود.      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز