خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در یزد:

نباید بدون حساب و کتاب هر دانشگاهی مقطع دکترا راه اندازی کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۹۰۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید فعالیت خارج از قانون هر دانشگاهی بررسی شود، گفت: نباید بدون حساب و کتاب، هر دانشگاهی به خود اجازه دهد مقطع دکترا راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمد علی زلفی‌گل، در نخستین نشست توسعه و آمایش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان یزد با بیان اینکه آموزش عالی باید در ریل واقعی خود قرار گیرد اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، خارج از قانون و به صورت موازی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی مختلف کشور، دانشگاه راه اندازی کرده و نسبت به ارائه مدرک اقدام می‌کنند در حالی که وظایف همه دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها طبق قانون مشخص است و همه باید اصول را رعایت کنند.

وزیر علوم اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف مراکز آموزش عالی کشور این است که موضوع آمایش و نیازها را طبق قانون مد نظر قرار دهد.

وی گفت: تحت هیچ عنوانی دانشگاه پیام نور نباید در مقطع دکترا دانشجو بپذیرد و مراکز آموزش عالی در حوزه فنی و حرفه ای باید فقط به دنبال تربیت نیروهای کارآمد برای اهداف کشور باشند و باید این موضوع در همه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها به جد پیگیری و محقق شود.

۱۰۰ هزار کارگر ساده غیربومی در یزد فعالیت دارند

استاندار یزد هم در این نشست با بیان اینکه این استان به رغم صنعتی بودن، ۳۰ هزار دانش‌آموخته بیکار دارد گفت: ۱۰۰ هزار کارگر ساده غیربومی در یزد فعالیت دارند.

مهران فاطمی اظهار داشت: برای حل این مشکل باید بیش از گذشته برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و فن‌آور با همکاری بخش خصوصی و حمایت مردم و مسوولان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش محور در سند "یزدنوین" پیش بینی شده است افزود: هم اکنون بیش از یکصد هزار کارگر ساده غیربومی با مهاجرت به استان در عرصه های مختلف شغلی فعالیت دارند.

استاندار یزد با بیان اینکه توسعه بی رویه و غیرهدفمند آموزش عالی درست نیست ادامه داد: رشد بی رویه مراکز آموزش عالی آسیب ایجاد کرده است و همه دانشگاه ها به صورت موازی در خیلی از رشته ها دانشجو جذب می کنند.

وی یکی از مهمترین کارها برای حل مشکل موضوع آمایش مراکز آموزش عالی، اقدام بر اساس نیاز و بهره گیری از دانش روز برای غلبه بر مشکلات ذکر کرد.

فاطمی با تاکید بر اینکه توسعه دانش بنیان ها از ضروریات است اظهار داشت: برای ایجاد شرکت های دانش بنیان با همکاری بخش خصوصی و برای برون رفت از مشکلات باید اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز