خبرگزاری کار ایران

محرم زاده یخفروزان در نطق میان دستور:

آقای قالیباف، نگذارید مصوبات مهم میان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت شهید شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۴۶۰

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی عملیات آماده‌سازی راه ها، جاده ها و معابر روستاها را انجام داده و باید تا قبل از سرد شدن هوا عملیات آسفالت ریزی انجام دهند، از عدم اجرای مصوبه مجلس در خصوص تخصیص قیر رایگان به پروژه های عمرانی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، احمد محرم‌ زاده یخفروزان در صحن علنی امروز ( سه شنبه، ۲۱ شهریور ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به موانع پیش روی اجرای مصوبه مجلس در خصوص تخصیص قیر رایگان به پروژه های عمرانی گفت: در خصوص توزیع قیر رایگان از طرف مردم شریف ایران گلایه دارم چرا که با ۲۰ همت قیر رایگان می‌توان به میزان ۱۰۰ همت کارهای عمرانی انجام داد. پروژه های متعددی در انتظار تهیه قیر و اجرای آسفالت ریزی هستند. شهرداران، دهیاران و دستگاه‌های اجرایی عملیات آماده‌سازی راه ها، جاده ها و معابر روستاها را انجام داده و باید تا قبل از سرد شدن هوا عملیات آسفالت ریزی انجام دهند.

وی با بیان اینکه قیر رایگان در مناطق کم برخوردار و محروم برای موضوعاتی نظیر جاده‌های روستایی، بین شهری و داخل شهرها و جاده‌های بین مزارع، گلزار شهدا و پایگاه‌های بسیج و محیط مدارس استفاده خواهد شد، عنوان کرد: ساکنین این مناطق هم در داخل نقشه جغرافیایی ایران قرار دارند. مردمانی که در برابر حمله دشمنان ایستادند و از جان و مال خود گذشته اند. نمیدانم چرا برخی با توسعه و پیشرفت و رفاه مردم مخالفت می‌کنند. آقای قالیباف؛ از مصوبه مجلس دفاع کرده و نگذارید این مصوبات مهم میان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت شهید شود، حتما آن را برگردانید تا مردمان مظلوم مناطق محروم از این نعمت بهره مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس در تذکری به وزیر آموزش و پروش عنوان کرد: در خصوص کمبود شدید نیروی خدماتی و حذف حق سرایداری برای خدمتگذاران، بکارگیری نیروی شاغل در مدارس غیر دولتی و نهضت سواد آموزی و فاقد خدمات آموزشی به جهت رفع کبود نیروی انسانی، تخصیص اعتبار مالی در فصول هزینه‌های آموزشی، ورزشی، عمرانی و پرورشی قبل از سال تحصیلی و حل مشکل تشکیل کلاس برای آموزش دهنگان مظلوم نهضت سواد آموزی که جدول ابلاغی برای انها مشکل ایجاد کرده و نیز پرداخت مطالبات فرهنگیان از جمله پاداش پایان کار آنها، نهایی کردن نظام رتبه بندی، به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم، آقای وزیر به داد فرهنگیان برسید.

محرم زاده یخفروزان در ادامه خطاب به رئیس جمهور و رئیس مجلس در خصوص عدم پرداخت تسهیلات بانکی به جوانان گفت: مجلس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مصوب کرده و مطابق با آن باید به زوجین جوان وام پرداخت شود. اما هم اکنون بانک‌ها به زوجهای جوان تسهیلات پرداخت نمی‌کند. همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری باید عملیاتی شود. نهایی شدن مصوبه مجلس برای ساماندهی کارکنان شرکتی نیز از جمله موضوعات ضروری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم با اشاره به تذکرات متعدد به وزیر نیرو گفت: در خصوص عدم اجرای سد کج‌رود اهر که امسال با تنش آبی مواجه بوده و مردم در شرایط بی آبی در زیر آتش سوزان و گرما قرار دارند و همچنین در خصوص اجرای فاز دوم نیروگاه سیل ترکیبی هریس به وزیر نیرو تذکر می‎‌دهم.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاروزی افزود: در خصوص عدم رفع مشکل سد آرباطان هریس چندین بار تذکر دادم چرا که در سفر رئیس جمهور اعتبار به این امر داده شد اما اجرای نمی‌شود. کشاورزان منطقه منتظر انجام این امر مهم هستند، امام (ره) فرمودند کشاورزی در کشورمان از اهم امور است و اجرای آن به وجه صحیح، اساس اقتصاد است.

 عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: آقای وزیر جهادکشاورزی، همانگونه که در تذکرات شفاهی و کتبی اعلام کردم کشاورزان در منطقه ارسباران به دلیل شرایط جوی نامناسب آسیب جدی دیده و با مشکل مالی مواجه هستند و توان مالی برای خرید کود و بذر و سم را ندارند این در حالی است که صندوق بیمه کشاورزان پرداختی بابت خسارت به این افراد نداشته است. تجهیز کشاورزان به ماشین آلات کشاورزی و رسیدگی به آسیب دیدگان سیل در حوزه انتخابیه بنده و تخریب کردن ۵۰۰ واحد مسکونی و راه‌های مواصلاتی، از موضوعات ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز