خبرگزاری کار ایران

حسینی در نشست خبری:

برخی خواص و مسئولان هم اطلاع ندارند چه اقداماتی در کشور در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۹۶۶

لایحه تشکیل وزارت بازرگانی بعد از تعطیلات مجلس و اربعین بررسی می‌شود

معاون پارلمان رئیس‌جمهور گفت: دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه داد که دو فوریتی بود و در صحن و کمیسیون تصویب شد اما ابهاماتی درباره اختیارات و وظایف داشت که بررسی شد و در نوبت طرح در صحن است که بعد از تعطیلات مجلس و اربعین بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسینی در نشست خبری خود در نمایشگاه روایت خدمت؛ وعده وفا گفت: برخی از اقدامات و دستاوردهای دولت در ۲ سال گذشته ارائه شده است که به نظرم برخی از خواص و مسئولان هم اطلاع ندارند چه اقداماتی در کشور در حال انجام است. کارهای زیرساختی که انجام می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: امروز با حضور آقای رئیس‌جمهور در نقطه صفر مرزی، فاز یازده پارس جنوبی که ۲۰ سال مانده بود با غیرت و همت متخصصان داخلی افتتاح شد که ۵ میلیارد دلار برای کشور درآمد دارد.

وی در خصوص رابطه دولت و مجلس گفت: شهریور سال گذشته که مقام معظم رهبری با دولت دیدار داشتند و بر زدودن تعامل منفی قوا تاکید داشتند که این امر اتفاق افتاد. البته این به معنی این نیست که سوال و استیضاحی نباشد. اگر دولت هم‌لایحه‌ای می‌دهد، حتما بنایی دارد.

حسینی عنوان کرد: مرتب با نمایندگان دیدار داریم. کل مجموعه دولت نسبت به دوره‌ قبل از یک تحرک و پویایی برخوردار است.

وی در خصوص حوزه مسکن اظهار داشت: مسکن یکی از اولویت‌های دولت است، قانون جهش تولید باید اجرایی شود و برای این‌که بالغ بر یک میلیون ۸۰۰ هزار مسکن ساخته شود زمین اختصاص پیدا کرده است. در این زمینه کار می‌شود و آقای رئیس‌جمهور هر ماه در این خصوص جلسه دارند.

حسینی افزود: در جلسه روز گذشته مطرح شد چرا بانک‌ها تسهیلات را اختصاص ندادند که دستور دادند با جدیت ییگیری شود. هم قانون داریم و هم وعده داده شده است. امیدواریم در پایان دولت سیزدهم آن برنامه مورد نظر اجرایی شود و بار زیادی از دوش خانواده‌ها در حوزه مسکن برداشته شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره سرنوشت دو وزارتخانه مطرح بازرگانی و خانواده گفت: دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه داد که دو فوریتی بود و در صحن و کمیسیون تصویب شد اما ابهاماتی درباره اختیارات و وظایف داشت که بررسی شد و در نوبت طرح در صحن است که بعد از تعطیلات مجلس و اربعین بررسی خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: در خصوص وزارت خانواده باید گفت معاونت امور زنان و خانواده داریم که یک کار ستادی می‌کند و فراتر از وزارتخانه است و فکر می‌کنیم اینگونه کار بهتر انجام می‌شود اما اگر وزارت‌خانه شود شاید بقیه احساس مسئولیت نکنند، در حال حاضر تمامی وزارت‌خانه‌ها همکاری دارند و نیمی از کارکنان دولت هم از خانم‌ها هستند.

وی تاکید کرد: بنا بر این نیست که دائم وزارت‌خانه تأسیس کنیم که با سیاست‌های برنامه ششم هم خیلی همراه نیست، لذا دولت نظرش در این باره مثبت نیست و در حد طرح مجلس است و اگر هم مطرح شود بار مالی دارد و اگر به شورای نگهبان برود، بازمی‌گردد.

حسینی درباره حضور ایران در بریکس بیان کرد: بسیاری باور نمی‌کردند و تا دقیقه ۹۰ می‌گفتند ایران عضو بریکس نمی‌شود و شاید سال آینده شود و همان‌هایی که می‌گفتند ایران تحریم است و عضو بریکس نمی‌شود حالا در بعضی از شبکه‌های فارسی زبان عنوان می‌‌کنند که مهم نیست. انشاالله حاکمیت دلار از بین برود. ما در قدرت هستیم.

وی درخصوص معرفی وزیر ورزش بیان کرد: رئیس جمهور ۳ماه فرصت دارند و آقای رئیس جمهور اظهار نظری نکردند که چه زمانی معرفی می‌شوند. امیدواریم هنگام معرفی نمایندگان همراهی کنند تا وزیر انتخاب شود چرا که این وزارت خانه بسیار مهم است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره این‌که هیات دولت مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است، عنوان کرد: از ابتدا مخالفت‌هایی بود اما ۲جلسه برگزار شد که در جلسه دوم اکثریت رای دادند اما اگر در هر مرحله‌ای به این نتیجه برسد که لایحه‌ای به نتیجه نمی‌رسد آن را متوقف می‌‌‌کند.

حسینی درباره تغییرات مجلس در برنامه هفتم در بحث بازنشستگان کارگری عنوان کرد: اگر تغییراتی داده شود به صحن می‌آید یک پیشنهادی که می‌توان داد این است که به لایحه بازگردند که اگر‌ این اتفاق بیفتد همان لایحه مبنا می‌شود. گاهی اوقات یک تکلیف بر دوش دولت گذاشته می‌شود که امکان اجرای آن نیست، یک بخش مدیریتی است و یک بخش هم درباره نحوه واگذاری است.

وی تاکید کرد: به‌گفته مقام معظم رهبری باید برنامه منطبق با واقعیات باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درخصوص تشکیل استان‌های جدید گفت: تشکیل چندین استان جدید مطرح است مانند استان کرمان و یا استان شهریار، چراکه برخی از استان‌ها پهناور هستند. بحث مالی ندارد و مشکلی به وجود نمی‌آرود اما چون در فرصت انتخاباتی هستیم در حال حاضر مطرح نمی‌شود اما بعد از انتخابات قطعا مطرح می‌شود چرا که استان تهران بزرگ است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره آخرین وضعیت لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت گفت: این لایحه بارها در کمیسیون بررسی شده ‌و منتظر طرح آن در صحن علنی مجلس هستیم. در روزهای اخیر با ترافیک لایحه‌ها مواجه شدیم، لذا برای بررسی این لایحه در صحن علنی زمان لازم دارد.

وی تأکید کرد: ممکن است در جزئیات اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما در کلیات تشکیل این سازمان برای ساماندهی مهاجران، تردیدی وجود ندارد.با توجه به حضور تعداد زیادی از اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستانی در کشور برخی معتقدند که این سازمان باید زیر نظر رئیس جمهور فعالیت کند اما نظر دولت بر این بود که سازمان ملی مهاجرت تحت مدیریت وزارت کشور تشکیل شود.

وی درباره لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند که به جای پنجشنبه، روز شنبه تعطیل باشد زیرا ایران قصد تعامل با جهان را دارد. لذا نظرشان این است که با جهان همنوا شویم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره کاهش ساعت کاری کارمندان گفت: پنجشنبه ها تعطیل شود، به ۴۰ ساعت کار در هفته می رسیم البته باید ببینیم مجلس در این زمینه چه تصمیمی خواهد گرفت و دولت تابع تصمیم مجلس خواهد بود.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز