خبرگزاری کار ایران

السودانی در دیدار خرازی:

عراق در پی برقراری روابط متوازن با کشورهای دوست است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۵۱۲

نخست‌وزیر عراق در دیدار رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران بر تلاش عراق برای تحقق روابط متوازن با کشورهای دوست و برادر بر اساس اصل احترام متقابل به حاکمیت کشورها تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، «محمد شیاع السودانی» امروز در بغداد با «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، و هیئت همراه وی دیدار کرد.

در این دیدار روابط عراق و ایران و اهمیت تقویت آن و راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه در همه عرصه‌ها بررسی و بر اهمیت توسعه روابط کشورهای منطقه به منظور تقویت ثبات و امنیت تأکید شد.

بر اساس این بیانیه، نخست‌وزیر عراق، همچنین بر حمایت و استقبال عراق از بهبود روابط سازنده میان کشورهای منطقه تأکید کرد و آن را عامل ثبات و تحقق منافع ملت‌ها و کشورهای منطقه دانست.

السودانی همچنین بر تلاش عراق برای تحقق روابط متوازن با کشورهای دوست و برادر بر اساس اصل احترام متقابل به حاکمیت کشورها تأکید کرد.

این بیانیه افزوده که نخست‌وزیر عراق با اشاره به نشست پیش روی «کنفرانس بغداد برای شراکت و همکاری» گفت که این کنفرانس با رویکردی متفاوت و بر اساس اصل شراکت اقتصادی و هم‌افزایی میان کشورهای منطقه به عنوان گذرگاه تحقق ثبات وشکوفایی برگزار خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد که اولویت دولت کنونی عراق رسیدگی به اولویت‌ها و نیازهای ملت است و افزود که این دولت از مقبولیت بالایی در همه طیف‌های جامعه عراق برخوردار است و این مقبولیت نشان درست بودن مسیر تحقق دولت عدالت‌محور و خادم ملت است.

این بیانیه افزوده که خرازی نیز در این دیدار سلام گرم رئیس جمهور کشورش به نخست‌وزیر عراق را ابلاغ و نقش محوری عراق در منطقه و تلاش‌های بغداد برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و کاهش تنش را شایسته تحسین دانست.

خرازی افزود که عراق با تاریخ و تمدن و تنوع خود توانایی بر عهده گرفتن نقشی بزرگ در تثبیت ثبات در منطقه را دارد.

 
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز