خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی صورت گرفت؛

ارجاع موضوع رسیدگی به جرائم انتخاباتی اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت به کمیسیون شوراها

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۱۷۱

نمایندگان مجلس با ارجاع رسیدگی به جرائم انتخاباتی اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت به کمیسیون شوراها موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۳ اسفند ماه( مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ارجاع ماده ۱۰ این طرح به کمیسیون شوراها و  امور داخلی کشور در مجلس موافقت کردند.

شایان ذکر است در ابتدا اصل ماده ۱۰ به رأی گذاشته شد که به تصویب نرسید و پس از آن نیز با حذف این ماده موافقت نشد.

در ماده ۱۰ آمده است که ماده (۱۷) قانون به‌شرح زیر اصلاح و سه تبصره الحاق می‌شود:

قوه‌ قضائیه به تعداد کافی شعب موجود در هر حوزه‌ قضائی را به‌منظور رسیدگی فوری و خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی اختصاص می‌دهد. دادستان های حوزه های قضایی موظفند در صورت شکایت و یا اعلام جرم، تعقیب فوری و خارج از نوبت را در دستور کار قرار دهند.

تبصره۱- از زمان ثبت نام تا پایان روز رای گیری، جلب یا بازداشت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اتهامات قبل از داوطلبی یا تخلفات و جرائم انتخاباتی ممنوع است، مگر در مواردی که با استدلال کتبی دادستان کل کشور تعویق، تعقیب یا رسیدگی، موجب تضییع حقوق افراد یا حقوق عمومی شود.

تبصره ۲- رسیدگی به جرائم‌ انتخاباتی اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت بخش در صلاحیت مراجع صالح حوزه قضائی شهرستان و اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت شهرستان و همچنین نامزدها در صلاحیت مراجع صالح حوزه قضائی مرکز استان محل وقوع جرم است.

تبصره۳- جرائم انتخاباتی اعضای ستاد انتخاباتی کشور و استانها، هیات اجرایی مرکزی و هیات مرکزی نظارت، هیأت‌های نظارت استان و همچنین فرمانداران مراکز استانها در دادگاه‌های کیفری تهران رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز