خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

راهپیمایی فردا تکلیف شرعی و میهنی است/ عفو رهبری مورد تکریم همه سلیقه‌ها قرار گرفت/ باید همه رهنمودهای رهبری را بشنویم که صلاح دنیا و آخرت‌مان در آن است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۲۴۰

امام جمعه موقت تهران گفت: راهپیمایی فردا تکلیف شرعی و میهنی است و باید تقویت نظام اسلامی آمد. کشور ایران مستقل است و این جای تشکر دارد و همه آن‌های که این میهن را دوست دارند در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضرت علی علیه‌السلام فرمودند خداوند شما را آفرید، معاد و زندگی ابدی شما دست خدا است.

خطیب این هفته نماز جمعه بیان کرد: به مردم زلزله خوی تسلیت عرض می‌کنیم و طلب سر و اجر برای بازماندگان می‌کنیم. همه مسئولان پای کار آمدند و به خوبی مدیریت کردند و امیدواریم مشکلاتی که این عزیزان دارند زودتر برطرف شود. همچنین به زلزله زدگان ترکیه و سوریه تسلیت می‌گویم.

وی افزود: دهه فجر هر روزش خاطره است و هر روزش نوید سقوط رژیم ستم‌شاهی داشت و انقلاب بزرگ را رقم‌زد.

خاتمی بیان کرد: حضرت موسی به قومش گفت فراموش نکنید روزی آل فرعون بر شما حاکم بود و شام سیاه داشت ولی خداوند راه را برای‌شان بازگرداند.

وی بیان کرد: راهپیمایی فردا تکلیف شرعی و میهنی است و باید تقویت نظام اسلامی آمد. کشور ایران مستقل است و این جای تشکر دارد  و همه آن‌های که این میهن را دوست دارند در راهپیمایی شرکت خواهند کرد. 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: قرآن حضور در صحنه را یک تکلیف می‌داند و مومنانان در هر صحنه‌‌ای که تکلیف است باید باشند. امر جامع امری است که حضور مردم در آن واقع است و حضور مردم فردا امر جامع است و برکات راهپیمایی شما مانند عملیات جهبه موفق ماست.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران  تاکید کرد:  حضور شما مردم در راهپیمایی فردا عمل صالح است و ثواب نماز و اعتکاف و روزه‌های مستحبی را دارد»،هر گامی که دشمنان‌تان را به خشم آورد آن گام عمل صالح است و حضور فردای شما و هر گامتان فریاد مرگ بر آمریکاست.

وی ادامه داد: حضور شما در راهپیمایی فردا سپاسگزاری شما از  نعمت پیروزی شکر منعم است و از طرف دیگر حضور در این راهپیمایی وفای شما به عهدی است که با امام بسته‌اید و جوانان بدانند که شهدا این نظام را امانت به دست آن‌ها سپرده‌اند.

خاتمی با بیان این‌که این راهپیمایی مصداق تعظیم شعائر الهی است خاطرنشان کرد: هر جا که نام انقلاب اسلامی آنجا نام دین و معنویت است پس تجلیل از این نظام اسلامی تعظیم شعائر است.این راهپیمایی و حضور شما مردم در آن نماد اتحاد و همدلی خواهد بود که باعث ناکام گذاشتن دشمنان می‌شود که طی ۱۲۰ روز اخیر خیز برداشته بودند برای براندازی نظام ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.راهپیمایی فردا مهر افتخار شما مردم بر پیروزی انقلاب اسلامی بر پایان همه توطئه‌هاست و حضور شما در راهپیمایی فردا نماد بصیرت‌تان است که دشمن شناس هستید و می‌دانید راه برخورد با توطئه دشمن چیست.

خاتمی با اشاره به با اشاره به این‌که‌ عفو رهبری  مورد تکریم همه سلیقه‌ها قرار گرفت و همه آفرین گفتند، بیان کرد: ما باید همه فرمایشات آقا را بشنویم نه آن‌که هرچه خوش‌مان آمد بارک‌الله بگوییم و هرچه خوش‌مان نیامد بارک الله نگفته و ضدش را بگوییم. پس باید همه رهنمودهای رهبری را بشنویم که صلاح دنیا و آخرت‌مان در آن است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز