خبرگزاری کار ایران

ویس‌کرمی در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان در اظهارنظرها تقوای شخصی را رعایت کنند/ رعایت برخی ملاحظات کشور به بصیرت افراد باز می‌گردد/ کاری که به صلاح کشور نیست انجام ندهیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۷۷۶

نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: همه باید حواسمان را به دقت جمع کنیم و اگر کاری در این شرایط به صلاح کشور نیست و لازم نیست، خب انجام نشود. این به تقوای شخصی و بصیرت افراد باز می‌گردد.

مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با «ایراد برخی اظهارنظرها و یا مطرح شدن برخی طرح‌ها از سوی برخی نمایندگان که بازتاب منفی در جامعه ایجاد می‌کند»، گفت: ببینید در اینجا باید دو بحث جایگاه فردی نماینده و ساختار مجلس را از هم جدا کنیم. ساختار مجلس برای ارائه طرح‌ها در گذشته اینطور بود که شما یک کاغذ فرم می‌گرفتید، طرح را می‌نویسید طبق آیین‌نامه می‌رود به کمیسیون یا رد می‌شود یا تایید می‌شود و به صحن می‌آید، این سیر باید طی شود.

وی افزود: اما الان دیگر سامانه و تبلت جایگزین این فرآیند شده، حتی ممکن است شما تبلت را بدهید یکی دیگر این کار را بکند، یعنی شما تبلت خود را بدهید به دست من می‌توانم با تبلت شما تذکر، سوال یا استیضاح بزنم و یا طرح ثبت کنم. این مساله را وقتی به لحاظ شخصی نگاه می‌کنید به تقوای شخصی نیاز دارد، یعنی من نماینده باید حواسم باشد که در کجای تاریخ ایستاده‌ام و آیا این کاری که من می‌کنم کارشناسی است یا خیر؟ و به نفع کشور است یا نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: در نتیجه همه باید حواسمان را به دقت جمع کنیم و اگر کاری در این شرایط به صلاح کشور نیست و لازم نیست، خب انجام نشود. این به تقوای شخصی و بصیرت افراد باز می‌گردد. همچنین زمانی که طرحی قرار است طراحی و مطرح شود حتما باید نظرات مرکز پژوهش‌ها، کارشناسان، مردم و افکار عمومی دیده شود. حتی از رسانه‌ها هم می‌توان تا حد زیادی شرایط جامعه را سنجید و بعد نسبت به ارائه طرح‌ها و موضوعات اقدام کرد.

ویس کرمی در پاسخ این سوال که «ضمن حفظ آزادگی نمایندگان ،چه اندازه لازم است که افراد دقت کنند تا با اظهارنظرهای خود شرایط جامعه را ملتهب نکنند یا بر التهاب نیفزایند؟»، اظهار داشت: ما باید بین شخصیت حقوقی و حقیقی‌مان تفکیک قائل شویم، یک وقت من به عنوان نماینده با شما حرف می‌زنم باید ملاحظات جایگاه نمایندگی را داشته باشم اما یک وقتی هم به عنوان یک استاد دانشگاه سرکلاس درس می‌روم و آنجا شرایط من تغییر می‌کند و طور دیگری می‌توانم صحبت کنم.

وی تاکید کرد: ما باید ملاحظه این جایگاه نمایندگی را داشته باشیم، یعنی تا زمانی که نماینده هستیم و این جایگاه حقوقی را داریم، باید ملاحظات جوانب مختلف را رعایت کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: البته توجه داشته باشیم که خیلی از این مسائلی که گفته می‌شود یا صحت ندارد یا دقیق نیست یا تحریف شده است و خوب است که مردم هم حواسشان به این نکته باشد. در مجموع هم به سواد رسانه‌ای و هم به تقوای رسانه‌ای نیاز است که بتوانیم کاری که مصلحت کشور و نظام است را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز