خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی در نشست با سفرا و نمایندگان سازمان همکاری‌های اسلامی در ژنو:

کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی موضع خود در مورد تحریم را اعلام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۱۳۱

دبیر ستاد حقوق بشر تحریم ها را مصداق جنایت علیه بشریت دانست و تاکید کرد: تحریم‌های یکجانبه، ثانویه و فراسرزمینی، خلاف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل هستند و می‌توانند موجبات مسئولیت بین‌المللی دولت‌های واضع و مجری را فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه‌های خود در جریان اجلاس ۵۱ شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل، بعد از ظهر سه‌شنبه با سفرا و نمایندگان سازمان همکاری‌های اسلامی در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب‌آبادی در این نشست، در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به گزارش گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه از بازدید خود از ایران (۱۸ تا ۲۸ اردیبهشت ماه)، از تمامی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی خواست تا در حمایت از این ماموریت و مخالفت با تحریم‌های یکجانبه ضد حقوق بشری و غیرقانونی، مواضع رسمی خود را در اجلاس شورای حقوق بشر ابراز کنند.

وی ضمن اشاره به تلاش گزارشگر ویژه در افزایش آگاهی افکارعمومی درخصوص آثار مخرب تحریم‌های یکجانبه بر بهره‌مندی از حقوق بشر گفت: بسیاری از کشورها و شرکت‌ها، به بهانه ترس از تحریم‌های آمریکا و مجازات شدن، از همکاری با ایران به‌ویژه در حوزه تامین اقلام بشردوستانه خودداری می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: اینکه گفته می‌شود کالاهای بشردوستانه معاف از تحریم هستند، یک دروغ بزرگ برای فرار از فشار افکارعمومی و مسئولیت بین‌المللی است.

غریب‌آبادی تحریم‌ها را مصداق جنایت علیه بشریت دانست و اظهار داشت: تحریم‌های یکجانبه، ثانویه و فراسرزمینی، خلاف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل هستند و می‌توانند موجبات مسئولیت بین‌المللی دولت‌های واضع و مجری را فراهم کنند.

در این نشست، نمایندگان چند کشور مانند افغانستان، لبنان، گامبیا و ترکیه در محکومیت اقدامات قهری یکجانبه و لزوم تلاش دسته جمعی برای مقابله با آن، به ایراد نظر پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز