خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

انسجام و حمایت همه‌جانبه از توافق احتمالی ضروری است/ ضرورت اقناع نخبگان برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۶۸۵

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت سیزدهم در امتداد تلاش‌های آقای روحانی وارد مذاکره شد و متنی که تهیه شد متممی بر متن توافقنامه قبلی است و اگر دولت سیزدهم توانسته باشد امتیازاتی را بگیرد این نتیجه یک اجماع عمومی دولتمردان ما در دولت گذشته و فعلی است که توانستند به این نتایج برسند.

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه امضای توافقنامه برجام در دسترس است امروز چه رفتاری باید صورت گیرد تا از برجام بهره‌برداری سیاسی و حزبی نشود، گفت: برجام یک پرونده ملی است و کل نظام در رابطه با این موضوع درگیر بوده و خواهد بود. منافع ملی و امنیت ملی ما در رابطه با برجام تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی افزود:  انسجام ملی و حمایت همه جانبه از توافق احتمالی لازم است چرا که این توافقنامه باید به مجلس برود و تبدیل به قانون شود و در اینصورت جزو محورهای وحدت و انسجام ملی خواهد بود. با توجه به اعتمادی که مردم به شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و ارکان نظام دارند، پس از اینکه مراحل قانونی خود را طی کرد، همه باید از آن حمایت کرده و بتوانند از این مسیر، منافع اقتصادی و امنیت ملی را تامین کنند.

کنعانی مقدم تصریح کرد: هیچ جناحی نمی‌تواند مدعی شود که نتایج برجام نشان‌دهنده تلاش صرف آنها برای رسیدن به این توافق است و آن را مصادره کند بلکه همه جناح‌ها و گروه‌ها باید زمانی که مراحل قانونی آن طی شد، حمایت کنند و حمایت از قانون یعنی حمایت از مردم.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که پیامدهای استفاده سیاسی از برجام چیست، گفت: متن توافق وقتی نهایی شود، بین نخبگان مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت و نشان می‌دهد که برجام جدید دارای چه محسناتی است، کجا از خطوط قرمز عبور کرده و کجا امنیت ملی را تامین کرده است. اقناع نخبگان برای تاثیرگذاری در افکار عمومی بسیار مهم است و باید در دستور کار باشد اگر این اتفاق بیفتد به نظر مخالفتی با توافق کلی وجود نداشته باشد و حمایت مردمی هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: البته دولت سیزدهم در امتداد تلاش‌های آقای روحانی وارد مذاکره شد و متنی که تهیه شد متممی بر متن توافقنامه قبلی است و اگر دولت سیزدهم توانسته باشد امتیازات را بگیرد این نتیجه یک اجماع عمومی دولتمردان ما در دولت گذشته و حال است که توانستند به این نتایج برسند.

کنعانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که در نهایت چقدر ضروری است که از عملکرد تیم فعلی مذاکره کننده حمایت کنیم، گفت: به نظر اگر متن توافقنامه نهایی شد، در مجلس به تصویب برسد و برای افکار عمومی شفاف‌سازی لازم صورت گیرد قطعا حمایت مردمی را به دنبال خواهد داشت و در غیر اینصورت مخالفت با قانون، مخالفت با منافع ملی را به همراه خواهد داشت. مخصوصا کسانی که مدعی انقلابی گری هستند باید این را اصل بدانند که دفاع از قانون و اجرای قانون اگر اصل قرار نگیرد آن افراد نمی‌توانند با خودشان انقلابی بودن را یدک داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز