خبرگزاری کار ایران

عباس‌زاده در توضیح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ارائه گزارش امیرعبدالهیان درباره تاثیر قطعنامه شورای حکام بر مذاکرات/ لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۰۹۱

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در نشست کمیسیون متبوع خود، گفت: امیرعبداللهیان گزارشی از روند مذاکرات و تاثیر قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بر مذاکرات ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، محمود عباس‌زاده مشکینی در توضیح نشست امروز یکشنبه ۲۲ خردادماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه برگزار شد. وی گزارشی از روند مذاکرات و تاثیر قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بر مذاکرات ارائه کرد.

وی با بیان اینکه مذاکرات مسیر خاص خود را دارد اما قطعنامه شورای حکام هم بر آن تاثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حُسن نیت وارد گفت‌وگو با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد، انتظار صدور قطعنامه خلاف توافقات ایران و آژانس را نداشتیم. هر چند این قطعنامه محتوای محکم و خاصی ندارد و به نظر یک توصیه است که برای ما حائز اهمیت نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور این قطعنامه دنبال ژست اقتدار و همگرایی با غربی‌ها و آمریکا بود لذا قطعنامه مصوب از هیچ جایگاه قانونی و بین‌المللی برخوردار نیست.

عباس‌زاده مشکینی درباره سایر موضوعات بررسی شده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: در ادامه جلسه لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح بررسی شد، پیشنهاداتی بر اساس نظرات دستگاه‌های ذی‌ربط در نشست عنوان و نمایندگان با اصلاح قانون مذکور موافقت کردند. بررسی این لایحه در کمیسیون نهایی و برای طی مسیر قانونی به صحن مجلس ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز