خبرگزاری کار ایران

حضور امیرعبداللهیان در کمیسیون امنیت ملی مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۶۳۲

وزیر امور خارجه امروز به منظور پاسخگویی به سؤالات تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.‌

به گزارش ایلنا، در این جلسه سؤالات متنوعی درباره حوزه‌های نظری و عملی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم مطرح شد و حسین امیرعبداللهیان به آن پاسخ داد.

وزیر امور خارجه در این نشست در زمینه سیاست همسایگی، دیپلماسی اقتصادی، گذرگاه‌های مرزی، دیپلماسی انرژی و آب و دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر دیدگاه‌های وزارت امور خارجه را برای نمایندگان سؤال‌کننده و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشریح و زوایایی از گفتمان سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند دولت را تبیین کرد.

لازم به ذکر است نمایندگان حاضر، علاوه بر طرح سؤالات، انتظارات و پیشنهادات خود در خصوص سیاست خارجی را مطرح و برخی موضوعات کارشناسی در حوزه رابطه با همسایگان و مسائل حوزه‌های انتخابیه خود در بخش بین‌الملل را مورد تأکید قرار دادند.

 این جلسه که براساس آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی درباره سؤالات نمایندگان از وزیر امور خارجه برگزار شد، در محیط تفاهم و هم‌افزایی مجلس و وزارت امور خارجه برگزار شد.

بخش مهمی از سؤالات نمایندگان به سدسازی‌ها در ترکیه و‌ افغانستان و آثار سوء آن بر کشورمان اختصاص داشت. نمایندگان سؤال‌کننده خواستار پیگیری جدی این موضوع مهم از وزارت خارجه شدند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز