خبرگزاری کار ایران

دهقان در گفت‌وگو با ایلنا:

می‌ترسیم که ارائه کالابرگ هم رانت به همراه داشته باشد/ فکر نمی‌کنم تغییری در کابینه سیزدهم رخ بدهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۷۰۹

نماینده ادوار مجلس گفت: بحث‌هایی درباره تغییرات در کابینه دولت وجود دارد اما با توجه به تجربه‌هایی که در گذشته به دست آوردیم، تغییراتی در دولت اتفاق نخواهد افتاد.

علیرضا دهقان نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا طرح جدید اقتصادی دولت برای پرداخت یارانه‌ها به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک خواهد کرد یا خیر، گفت: ای کاش حداقل دو ماه قبل از اجرایی کردن این تصمیم، از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها این موضوع را به شکل مستقیمی مطرح می‌کردند، بعد نظرات کارشناسی شده را خدمت رئیس‌جمهور و هیئت دولت ارائه می‌کردند تا به صورت ناگهانی اقدامی در این زمینه نمی‌شد.

وی افزود: نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که در جاهای دیگر هزینه‌های هنگفتی انجام می‌شود که می‌توانستیم آرام آرام جلوی این هزینه‌ها را بگیریم. البته قبول دارم که باید به سمت جراحی اقتصادی می‌رفتیم، اما اگر مقداری این تصمیم با مطالعه بیشتری انجام می‌شد، مردم را در جریان می‌گذاشتیم، نتیجه بهتری می‌گرفتیم. امیدوارم با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، با کمترین هزینه نتیجه مثبتی بگیریم.

دهقان در پاسخ به این سوال که آیا رقم پرداختی یارانه‌ها مناسب است یا خیر و باید چه رقمی پرداخت شود، گفت: رقم پرداختی یارانه مناسب نیست. ارقام باید به شکل واقعی به مردم پرداخت شود. نمی‌شود هزینه‌ها و درآمد ما به ریال باشد اما کالایی که به مردم عرضه می‌شود، به صورت دلاری باشد. به همین دلیل باید رقم پرداختی یارانه واقعی باشد.

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این سوال که آیا ساز و کار ارائه کالابرگ‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: می‌ترسم این موضوع هم برای خود رانتی به همراه داشته باشد. معتقدم اگر یارانه را به خود مردم بدهند و خودشان آن را مدیریت کنند، اتفاق مثبتی خواهد افتاد و ما نباید برای آن‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

دهقان در پاسخ به این سوال که آیا احتمال می‌دهید تغییراتی در کابینه دولت سیزدهم اتفاق بیافتد یا خیر، گفت: بحث‌هایی درباره این اتفاق پیش آمده است اما بر اساس تجربه‌های گذشته خود می‌گویم این تغییرات رخ نخواهد داد. اگر تغییراتی انجام شود خوب است اما در نهایت فکر نمی‌کنم تغییراتی در کابینه سیزدهم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز