خبرگزاری کار ایران

توضیحات سرپرست نمایندگی ایران درباره گزارش برجامی جدید مدیرکل آژانس

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۷۰۴

سرپرست نمایندگی ایران درباره گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد راستی آزمایی اجرای برجام توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین‌المللی در وین در پی انتشار گزارش امروز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد راستی‌آزمایی اجرای برجام اعلام کرد: این یک گزارش به روز رسانی فنی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه نظارت بر اجرای برجام وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که آخرین تحولات و همچنین اطلاعات فنی جدید در ارتباط با فعالیت های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می‌رساند.

  سرپرست نمایندگی کشورمان افزود: در این گزارش اعلام شده است همانطور که قبلا گزارش شد ایران در ۴ آوریل به آژانس اطلاع داده است که تمامی ماشین‌های مربوط به تولید سانتریفیوژ در کرج را به نطنز منتقل نموده و همان روز بازرسان آژانس راستی‌آزمایی کردند که تمامی آنها غیر فعال هستند.

در ۱۲ آوریل آژانس نصب دوربین‌های نظارتی خود را در نطنز به اتمام رسانده و همان روز مهر و موم از این ماشین ها برداشته شده است همان روز ایران به آژانس اطلاع داد که این ماشین ها برای تولید لوله ها و بیلوز روتور سانتریفیوژ مورد استفاده قرار گرفته است.  همچنان در ۱۳ آوریل ایران به آژانس اطلاع داد که این ماشین ها در همان روز در این مکان جدید فعال و عملیاتی شده‌اند.

سرپرست نمایندگی همچنین تاکید کرد همچنان آژانس هیچگونه دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین‌های نصب‌شده نداشته و تا زمانی که ایران مجددا به اجرای برجام بر نگردد، اطلاعات مربوطه در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت و نزد ایران ذخیره می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز