خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در دیدار با وزیر توسعه اقتصادی و فن‌آوری اسلوونی:

ایران به دنبال اخذ ضمانت کافی برای عدم تکرار رفتار آمریکا در خروج از برجام است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۷۶۴

سفیر ایران در اسلوونی با وزیر توسعه اقتصادی و فن‌آوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، بازدراوکو پوچیوالشک، وزیر توسعه اقتصادی و فن‌آوری اسلوونی نیز در این دیدار گفت: روابط اقتصادی بین ایران و اسلوونی علیرغم فراز و نشیب‌ها دارای قابلیت‌های بسیار در زمینه‌های انرژی، ساخت و ساز، حمل و نقل، کشاورزی و گردشگری است که به دلیل تحریم‌ها از توسعه بازمانده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های اسلوونیایی ضمن احترام به قوانین و مقررات اتحادیه اروپا به دنبال توسعه مبادلات دوجانبه در راستای منافع دو کشور هستند.

کاظم شافعی، سفیر ایران در این دیدار ضمن تقدیر از نقش و حمایت پوچیوالشک برای گسترش مناسبات اقتصادی بین دو کشور، از موافتنامه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه به عنوان پایه و مبنای سیاسی مستحکم در روابط دوجانبه یاد کرد و نسبت به توسعه همکاری‌های اقتصادی و برگزاری نخستین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در سال آینده ابراز امیدواری کرد.

وی ضمن اشاره به حجم روابط تجاری ۸۰ میلیون یورویی بین دو کشور در سال ۲۰۱۸ که به دلیل تحریم‌ها از توسعه بازماند، نسبت به همکاری در زمینه تأمین انرژی اسلوونی و منطقه اروپای مرکزی و محصولات پتروشیمی اسلوونی ابراز امیدورای کرد. 

سفیر ایران ضمن تقدیر از مواضع قاطع و مستمر اسلوونی در حمایت از توافق هسته‌ای و برجام، به اقدامات مسئولانه و سازنده ایران در قبال حفظ برجام علیرغم بدعهدی و اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در چهار سال گذشته اشاره و آخرین وضعیت مذاکرات وین برای از میان برداشتن تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را تشریح کرد.

شافعی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال اخذ ضمانت کافی برای عدم تکرار رفتار آمریکا در خروج از برجام و بازگشت به اجرای تعهدات طرفین ذیل برجام است.

سفیر ایران برای اسلوونی در سال جاری که با سه رویداد بزرگ انتخاباتی به ویژه انتخابات پارلمانی رو به روست، آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز