خبرگزاری کار ایران

در دیدار با سفیر ایران مطرح شد:

تأکید وزیر خارجه اسلوونی بر نقش کلیدی ایران در حل و فصل بحران‌های منطقه

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۱۳۵

وزیر امور خارجه اسلوونی در دیدار خداحافظی سفیر کشورمان با اعلام حمایت لوبلیانا از برجام، بر نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل بحران‌های منطقه تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی درزی رامندی، سفیر ایران در اسلوونی دیروز ۲۲ تیر ماه در پایان دوره مأموریت کاری خود در لوبلیانا، با کارل اریاوتس، وزیر امور خارجه اسلوونی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در فضایی دوستانه و صمیمی انجام شد، سفیر کشورمان ضمن ابراز تشکر از مساعدت‌ها و حمایت‌های دولت و وزارت امور خارجه اسلوونی در مسیر توسعه و تقویت روابط دو کشور، گزارشی از آخرین وضعیت و تحولات مناسبات به ویژه در عرصه‌های تجاری و اقتصادی، ارائه کرد.

کارل اریاوتس، وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تحولات و پیشرفت‌ها در روابط دو کشور، بر حمایت کشورش از برجام و توافق هسته‌ای، تأکید کرد و ضرورت حفظ آن را به عنوان الگویی برای حل و فصل مسائل و چالش‌های بین‌المللی یادآور شد.

وی در این ملاقات ضمن اشاره به جایگاه منطقه‌ای ایران، نقش کلیدی کشورمان برای کمک به حل و فصل بحران‌ها در منطقه را مورد تأکید قرار داد.

کاظم شافعی به جای درزی رامندی عهده‌‌‌‌‌‌دار سفارت ایران در اسلوونی شده است. درزی رامندی از اسفند ۱۳۹۲ عهده‌دار این سمت بود. 

کاظم شافعی پیش از این ریاست اداره مرزی در معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه را برعهده داشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز