خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران مطرح کرد:

تاکید بر بر ارتقای کمی و کیفی مناسبات ایران و اسلوونی در تمامی زمینه‌‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۵۷۹

جشن بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لوبلیانا پایتخت اسلوونی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لوبلیانا پایتخت اسلوونی و با حضور چشمگیر و گسترده مقامات، مسئولان سیاسی و لشکری، مدیران و مسئولان وزارت امور خارجه، فعالان عرصه اقتصاد و تجارت و شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی از جمله اسقف اعظم لوبلیانا و مفتی و رئیس جامعه اسلامی اسلوونی، سفرا و رؤسای هیأت‌های دیپلماتیک و هموطنان ایرانی مقیم دوشنبه شب برگزار شد.

در این مراسم مرتضی درزی رامندی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی طی سخنانی ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی را از ابعاد مختلف که در رأس آنها استقلال، آزادی و برپایی نظام مردمسالار دینی است، تشریح کرد.

وی دستاوردهای نظام طی ٣٩ سال گذشته در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و آموزشی و پزشکی و... را برشمرد که با بهره‌‌‌‌مندی از فناوری‌‌‌های بومی و کاهش وابستگی به نفت در بسیاری از زمینه‌‌ها به یکی از کشورهای پیشرفته در منطقه و حتی در سطح جهان تبدیل شده است.

سفیر ایران ضمن اشاره به تعهد و جدیت ایران نسبت به اجرای برجام و تأکید بر انتظار از سایر طرف‌ها برای التزام عملی به اجرای آن، برجام را یک الگوی مناسب برای حل و فصل سایر مناقشات و اختلافات در سطح بین المللی و منطقه‌ای عنوان کرد.

درزی رامندی با اشاره به سیاست اصولی دولت ایران در منطقه خاورمیانه مبنی بر پرهیز از خشونت و بهره‌‌گیری از ابزار دیپلماتیک و دیالوگ برای حل اختلافات و مشکلات موجود، گفت: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد استقرار دموکراسی به خواست و اراده مردم و از طریق صندوق‌های رای قابل حصول است. دموکراسی و حاکمیت مردمی هیچگاه از طریق نظامی و تحمیل اراده و دخالت قدرت‌های خارجی استقرار نخواهد یافت، بلکه به افزایش دامنه مناقشات و بحران‌ها خواهد افزود.

وی با اشاره به مناسبات دوستانه و روابط رو به گسترش ایران و اسلوونی در تمامی ابعاد، بر ارتقای کمی و کیفی مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌‌ها به ویژه در بخش اقتصادی و تجاری با توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود تأکید کرد.

سفیر کشورمان ایرانیان حاضر در جلسه را مورد خطاب قرار داد و از مردم ایران به ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور به عنوان سرمایه مهم کشور نام برد و بر نقش غیرقابل انکار آنان در ارتقاء روابط تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز