خبرگزاری کار ایران

نیکزاد در دیدار سفیر پاکستان در تهران:

توسعه بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان ضامن حفظ ثبات مرزها است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۳۹۲

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز با سفیر پاکستان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی نیکزاد در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران، پاکستان را کشور دوست و برادر خود می‌داند و از گسترش تعاملات بین دو کشور استقبال می‌کند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت پارلمان‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به منظور توسعه مناسبات دو کشور، بر انجام دیدارها و گفتکوهای پارلمانی و استفاده از این فرصت برای گسترش تعاملات تأکید کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار صلح و آرامش برای تمامی کشورهای همسایه است، اظهار داشت: حادثه تروریستی اخیر در پاکستان موجب تأثر و تألم فراوان شد که ضمن محکوم کردن این اتفاق، درگذشت جمعی از مردم مظلوم در این حادثه را تسلیت می‌گوییم.

نیکزاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیشترین مرز را با پاکستان دارد، تصریح کرد: تقویت و توسعه پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی بین دو کشور یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار در توسعه روابط فیمابین و حفظ امنیت و ثبات در مرزهاست.

وی مبارزه با تروریسم، مواد مخدر، قاچاق سوخت و انسان را از محورهای همکاری دوجانبه دانست و خاطرنشان کرد: توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، ساخت و ساز و اقتصادی، فرصت‌های خوبی جهت گسترش مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان فراهم کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر همتای پاکستانی خود به تهران ابراز امیدواری کرد تا این سفر زمینه توسعه همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف با استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی را ایجاد کند.

رحیم حیات قریشی، سفیر پاکستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات دیرینه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، بیان کرد: نگاهی به زمینه‌های مشترک تاریخی و تمدنی بین دو کشور فرصت توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مجالس، قدرت اراده مردم در کشورها را نشان می‌دهد، یادآور شد: نقش پارلمان‌ها در توسعه همکاری‌های بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان مهم و اثرگذار است.

سفیر پاکستان در تهران با اشاره به سفر قریب‌الوقوع نایب رئیس مجلس پاکستان به جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که انجام این سفر و دیدارها و گفتگوها به تقویت همکاری‌ها و گسترش تعاملات دو کشور منجر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز