خبرگزاری کار ایران

ذاکر در تشریح سوال خود از وزیر کار:

وزارت کار هنوز سند جامع اشتغال را ایجاد نکرده است/ آمار تعداد بیکاران چالش‌زا و نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۳۱۵

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: از ۲۶ میلیون نفر از مردم که توان انجام کار مداوم را دارند از جمله جوانان تحصیلکرده و جویای کار، آبرومند و پایدار، متاسفانه حدود ۲.۵ میلیون نفر از آن ها بیکار مطلق هستند.

به گزارش ایلنا، سیدسلمان ذاکر در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: برابر سند چشم انداز ۲۰ ساله قانون تشکیل شورای عالی اشتغال و بند ۷ ماده یک لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارتخانه، شما موظف به سیاستگذاری، برنامه ریزی و پیگیری و نظارت و هماهنگ کننده بین دستگاه ها در زمینه حمایت های موثر از بیکاران جویای کار، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای بازار کار و ایجاد اشتغال کامل و پایدار هستید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین مسئول اشتغال و ساماندهی آن متوجه شما و وزارتخانه شما است و نمی توانید از این مسئولیت شانه خالی کنید، آمار تعداد بیکاران چالش زا و نگران کننده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: از ۲۶ میلیون نفر از مردم که توان انجام کار مداوم را دارند از جمله جوانان تحصیلکرده و جویای کار، آبرومند و پایدار متاسفانه، حدود ۲.۵ میلیون نفر آن ها بیکار مطلق هستند و ۲.۵ میلیون نفر آن ها ناامید از کار و چند میلیون نفر دیگر به اشتغال ناقص، ساعتی، فصلی و بدون بیمه و بازنشستگی و از کارافتادگی مشغول هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز