خبرگزاری کار ایران

در میان جنجال و هیاهوی موافقان و مخالفان؛

دو فوریت الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات و انتخابات شوراها تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۹۴۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز طرح دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز (۱۹ آبان) مجلس شورای اسلامی و در زمان رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مورد طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات انتخاب شهرداران، پس از بحث و بررسی درخصوص این درخواست فوریت به رأی گذاشته شد.

با اعلام عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت از میان ۲۳۸ نماینده حاضر در صحن مجلس، ۲۳۲ نماینده در رأی گیری شرکت کرده و با ۱۳۸ رأی موافق، ۸۱ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع دوفوریت طرح «الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات انتخاب شهرداران» به تصویب رسید.

بر اساس آنچه که در متن این طرح آمده است، با الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۶) به ماده (۶۳) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب   ۱/ ۳/  ۱۳۷۵ هیأت مرکزی نظارت در خصوص تأیید یا رد صلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال انتخابات در چهارچوب این قانون، رأی نهائی و قطعی را صادر نموده و این رأی قابل شکایت و رسیدگی در مراجع قضائی و شبه قضائی نمی‌باشد. هرگونه رأی صادره در مراجع مربوطه در خصوص انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از اعتبار ساقط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز