خبرگزاری کار ایران

انصاری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

عدم حضور نامزدها با گرایش‌های مختلف در انتخابات موجب انحراف انتخابات خواهد شد/ شایسته است نظامیان به پادگان‌ها بازگردند و امور سیاسی و اقتصادی را به دست نخبگان بسپارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۲۰۱

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر ما آزادی عمل را برای حضور نامزدها با گرایش‌های مختلف به وجود نیاوریم، انتخابات از مفهوم واقعی خود منحرف شده و بیشتر حالت انتصابی پیدا خواهد کرد.

غلامرضا انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اصلاح قانون انتخابات، اظهار کرد: نظام اجرایی کشور مانند یک موجود زنده است، زمانی که یک بدن سالم در تمامی ابعاد رشد و بالندگی پیدا کند، می‌تواند انسان قوی و قهرمان قابل طرح در سطح بین‌المللی ارائه کند. اگر عضوی از بدن بیش از دیگر اعضاء رشد کرد و به مابقی اندام‌های اجازه حرکت و تحرک ندهیم، موجود ناقص‌الخلقه‌ای ساخته ایم که توان استفاده از عضو را نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما امروز شاهد هستیم که چندین نفر از نیروهای نظامی در عرصه انتخابات حضور پیدا کردند اما از بخش‌های دیگر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی افراد شاخصی در بستر رقابت حضور ندارند. این امر مثل همان بدنی است که دستش قوی شده و مابقی اندام‌ها فلج شده است که این موضوع یک هشدار بسیار خطرناک و قابل توجه برای آینده سیاسی یک نظام اجرایی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در یک انتخابات اگر رقابت آزاد شکل بگیرد، انتخابات مفهوم پیدا می‌کند. قطعاً به هر میزانی که ما آزادی عمل را برای حضور نامزدها با گرایش‌های مختلف و تنوع نامزدها را برای رأی‌‌دهندگان به وجود نیاوریم، انتخابات از مفهوم واقعی خود منحرف شده و بیشتر حالت انتصابی پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که ما انقلاب ارتباطات را در بستر شبکه‌های اجتماعی شاهد هستیم و امروز دسترسی آحاد جامعه به آخرین اطلاعات و کنش‌های سیاسی در سطح بین‌المللی ممکن شده، محدود کردن انتخابات و بستن فضا می‌تواند برای اعتبار بین‌المللی کشور و همچنین مشروعیت مردمی انتخابات به صورت جدی چالش ایجاد کند. از سوی دیگر با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری انعکاس بین‌المللی خواهد داشت و با انتخابات پارلمان متفاوت است، بازگشت به انتخابات حداقلی مجلس یازدهم برای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم و محدود کردن انتخابات بیش از آن چیزی که در مجلس بود، می‌تواند آسیب جدی برای نظام سیاسی کشور باشد.

انصاری با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری که فرد اول اجرایی کشور را مشخص می‌کند، باید مبتنی بر قانون اساسی باشد، گفت: وضع قوانین حداقلی در مجلس با روح قانون اساسی در تضاد خواهد بود.

این عضو حزب اتحاد ملت اضافه کرد: انتخابات آزاد و رقابت نخبگان سیاسی بستر نخبه‌گزینی و قهرمان‌پروری را برای جامعه مهیا کرده، و ملتی که نوابغ و قهرمان در عرصه مدیریتی و اجرایی نداشته باشد، شاهد پیشرفت نخواهد بود. بنابراین باید به سمت انتخابات آزاد رفت چرا که از این مسیر است که می توان در رقابتی معقول و قانونی، نخبگان و قهرمانانی که می‌توانند در آینده زمینه نجات کشور را مهیا کنند، شناخت. 

وی اظهار کرد: حکمرانی یک تخصص است که محتاج تجربه و دانش است. داشتن سابقه چهارساله اعمالی مجلس منجر به سقوط اجرائی کشور خواهد شد.

این تحلیلگر سیاسی گفت: حضور افراد نظامی در انتخابات مانند این است که برای درمان شکستگی یک عضو به جای مراجعه به پزشک متخصص به جوشکار حرفه‌‌ای مراجعه کنیم.

انصاری تاکید کرد: از آنجایی که در‌ شرایط امروز در عرصه بین‌المللی رقابت وجود دارد و حل چالش‌های زندگی مردم در بستر هوش، توان، تخصص، کارآمدی و استفاده از ‌ظرفیت‌ها، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، شایسته است که نظامیان به پادگان‌ها بازگردند و امور اقتصادی و سیاسی به نخبگان متخصص سپرده شود که البته این امور در فضای آزاد سیاسی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز