خبرگزاری کار ایران

واعظ طبسی: شهریه طلاب کم است٬مدیریت حوزه دقت کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۶۲۱

ملت بزرگوار ایران اسلامی با تاسی از رسول خدا و با تکیه بر ایمان تمام این تحریم‌ها را تحمل می‌کند.

آیت‌الله عباس واعظ طبسی عصر امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه خراسان در تالار اماکن متبرکه حرم رضوی با بیان اینکه امروز دشمنانی که تحریم و فشارهای اقتصادی را به ملت ایران وارد می‌کنند، از استقلال و عزت این ملت غافل هستند، اظهار داشت: ملت بزرگوار ایران اسلامی با تاسی از رسول خدا و با تکیه بر ایمان تمام این تحریم‌ها را تحمل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا؛ وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی به هیچ چیز جز منافع خود فکر نمی‌کنند، گفت: کشورهایی که حکومت را در اختیار خود دارند به هیچ چیزی جز منافع خود فکر نمی‌کنند و امروز آنها از نظر خصوصیات انسانی ساقط شده هستند و ملت‌های دیگر نیز راه خود را از آنان جدا کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشورهای غربی که به داعش و گروه‌های تروریستی اعتماد و کمک می‌کنند، نادان هستند، افزود: داعش و طالبان و گروه‌های دیگری که ادعای خلافت اسلامی می‌کنند در نهایت می‌خواهند چهره اسلام را زیر سوال ببرند و مخدوش کنند. وی ادامه داد: ملت ایران دارای استقلال است و در این نتیجه بسیاری از تلاش‌های دشمنان برای از پا درآوردن این نظام ناکام مانده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه اخلاق و تربیت نفس برای طلاب نخستین موردی است که باید مهم شمرده شود، اظهار داشت: فقه در رشد و تعالی انسان‌ بسیار مهم و اثرگذار است. وی تصریح کرد: باید طلاب در کنار دروس خود همواره مباحثه را نیز جای دهند، زیرا طلاب باید خود صاحب‌نظر باشند و تنها اکتفا کردن به سایت‌ها کافی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شهریه‌هایی که به طلاب پرداخت می‌شود در حدی نیست که بتواند زندگی طلبه را به طور کامل اداره کند، گفت: باید مدیریت حوزه نیز به فضای مالی حوزه دقت داشته باشد. وی تاکید کرد: پرداختن به مسائل اسلامی که از وظایف اصلی حوزه است، حوزه را به سازمان و مرکزی تبدیل کرده است که هیچ سازمانی نمی‌تواند مدعی در این راستا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز