خبرگزاری کار ایران

کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت‌ها نباید از احزاب بترسند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۴۵

ترس و هراس دولت‌ها از سازمان یافته بودن مردم اشتباه بزرگی است / حاکمیت نمی تواند فرد فرد مردم را مدیریت کند / دولت باید از ظرفیت سیاسی بودن مردم ایران استفاده کند.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اصناف و بازار گفت: دولت‌ها برای توسعه و پیشرفت کشور باید به سمت حمایت از احزاب و همکاری با آن‌ها بروند.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه دولت و حاکمیت نمی‌تواند فرد فرد مردم را مدیریت کند، تصریح کرد: توجه به احزاب و تشکل‌های مردم نهادی که طرفداران و اعضای نسبتا گسترده‌ای دارند موجب آن می‌شود که دولت بتواند ارتباط و مدیریت بهتری را بر امور داشته باشد.

وی اظهار داشت: اگر احزاب بتوانند مردم زیادی که دیدگاه‌های نزدیک به هم دارند گرد هم آورند و دولت نیز به این احزاب توجه کند مردم می‌توانند خواست‌های خود را از طریق این احزاب اعلام و پیگیری کنند و از این راه سرعت حل مسائل و پیشرفت و توسعه کشور نیز افزایش می‌یابد.

کریمی اصفهانی با انتقاد از عدم توجه به احزاب‌ گفت: مسئله وجود و اهمیت فعالیت احزاب متاسفانه در همهٔ دولت‌ها مغفول مانده و دولت‌ها نتوانسته‌اند به این نتیجه برسند که برای کوتاه کردن راه توسعه باید به سمت حمایت از احزاب و همکاری و تبادل نظر با آن‌ها باشند و دولت یازدهم نیز در این مدت فعالیت گسترده‌ای در این زمینه نداشته است و هنوز ایده‌ها به عمل تبدیل نشده‌اند در انتظار آنیم که دولت یازدهم شعار‌های خود را به عمل تبدیل کند.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اصناف و بازار افزود: مردم ایران مردمی سیاسی و آگاه به مسائل روز داخلی و بین المللی هستند و هر کسی برای خودش یک کار‌شناس سیاسی است که این مسئله یک فرصت و یک ظرفیت بزرگ است و دولت با مدیریت آن منافع فراوانی را به ارمغان می‌آورد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: ترس و هراس دولت‌ها از سازمان یافته بودن مردم اشتباه بزرگی است و دولت‌ها دچار برداشت غلط در این زمینه شده‌اند زیرا با سازمان یافته شدن افراد هم دولت‌ها و هم مردم می‌توانند با سرعت بیشتری به خواست‌های خود برسند و حاکمیت می‌تواند از نقطه نظرات ملت استفاده کند.

وی با بیان اینکه در زمان انتخابات نمی‌شود با رویکرد احساسی روی رای مردم تاثیر گذاشت گفت: تاثیر بر روی احساسات مردم در کوتاه مدت نتیجه بخش است و با این دست اقدامات نمی‌شود مشکلات ریشه‌ای را حل کرد.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اصناف و بازار اذعان دشت: وقتی مردم در قالب احزاب فعالیت می‌کنند دیگر تحت تاثیر احساسات قرار نمی‌گیرند و نامزد‌های انتخاباتی نیز می‌توانند با رایزنی در چارچوب احزاب، برنامه‌ها و توانایی‌های خود را بروز دهند.

کریمی اصفهانی گفت: آثاری که دولت‌ها بر جای می‌گذارند باید ماندگار باشد و در اذهان مردم خاطرات نیکی به جای بماند و رویکرد نامزدان و داوطلبان در انتخابات مختلف نباید تنها رسیدن مجدد به مسئولیت‌ها باشد همانطور که امیرکبیر تنها ۳ سال مسئولیت داشته اما پس از گذشت چند ده سال نام و کارهای وی در اذهان مردم ماندگار است مسئولین فعلی نیز باید چنین رویکردی را داشته باشند و رضای خدا و مردم را در نظر داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز