خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی، آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان؛

۶۰ خانه عالم استان سمنان در فعالیت‌های قرآنی خدمت رسانی کردند

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۵۰۵

برگزاری کلاس‌های آموزشی متنوع برای همه اقشار جامعه و در همه سنین، در مناطق مختلف استان، یکی از برنامه‌های اجرایی توسط روحانیان اعزامی بود.

معاون فرهنگی، آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن اشاره به سبک زندگی اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری، افزود: یکی از عمده فعالیت‌های روحانیان اعزامی به نقاط مختلف استان، پرداختن به اولویت‌های تبلیغی و مطالبات مقام رهبری در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی است که این امر در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی و آموزش‌های مرتبط با آن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام ولی الله مصائبی، حضور روحانیان در نقاط مختلف استان را در راه اندازی و اداره محافل قرآنی بسیار موثر خواند و اظهار داشت: سفارش و توصیه ما به روحانیان اعزامی، همواره راه اندازی جلساتی از قبیل تفسیرعمومی، تفسیر موضوعی و قرائت قرآن مجید، و به دنبال آن اشاعه فرهنگ قرآنی در روستا‌ها و بخش‌ها و جذب همه اقشار جامعه بوده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات استان سمنان در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی نظارت بر فعالیت روحانیان اعزامی به روستا‌ها گفت: سرکشی حضوری از محل‌های اعزام توسط تیم‌های بازرسی از جمله مسئولیت‌های این معاونت است که به طور مستمر انجام پذیرفته است.

مصائبی افزود: رصد فعالیت‌های روحانیان اعزامی در قالب طرح خانه‌های عالم در استان، نشان می‌دهد که مبلغان تا حد زیادی در انجام وظایف خود موفق بوده‌اند و استقبال مردم نیز از طرح خانه‌های عالم مخصوصا در روستاهای محروم خوب ارزیابی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: حضور مبلغان اعزامی قطعا در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم و مناسبت‌هایی از قبیل، شب‌های پرفیض قدر و راهپیمایی با شکوه روز قدس، تاثیرگذار بود.

وی ضمن یادآوری اعزام ۶۷۰ روحانی بمناسبت ماه مبارک رمضان به سراسر استان سمنان گفت: اخذ نظرات و پیشنهادات مردم مناطق مختلف استان در قالب طرح نظرسنجی یکی از عواملی بود که ما را در بررسی و رصد نحوه ارائه خدمات مبلغان اعزامی یاری رساند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات استان سمنان در خاتمه با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی اجتماعی در سراسر استان افزود: یکی از تاثیرات مهم و اساسی اعزام مبلغان به روستا‌ها و نقاط مختلف استان، جمع بندی و اخذ نظرات و پیشنهادات روحانیان در خصوص آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین نقاط قوت و ضعف این مناطق است که این مهم می‌تواند مسئولان امر را در حوزه تصمیم سازی در بخش‌های مختلف فرهنگی، یاری برساند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز