خبرگزاری کار ایران

بهترین نورپردازی مدرن برای بالکن

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۶۷۳

مهم‌ترین تجهیزات برای نورپردازی بالکن هم چراغ‌ها هستند. به کمک چراغ‌های امروزی می‌توانید مطابق با سلیقه خود و فضایی که در اختیار دارید، نورپردازی انجام دهید. در ادامه مطلب به لیست وسایل مناسب برای نورپردازی بالکن اشاره می‌کنیم.

1_ چراغ سقفی روکار و توکار

برای نورپردازی بالکن باید به دو نکته مهم توجه کنید؛ تامین روشنایی مورد نیاز بالکن و افزایش زیبایی آن. با استفاده از انواع چراغ سقفی می‌توانید نور مورد نیاز بالکن را تامین کنید. توان چراغ‌های روکار یا توکار باید متناسب با متراژ بالکن انتخاب شوند. با انتخاب درست و نصب چراغ‌های سقفی؛ نه تنها روشنایی محیط را تامین خواهید کرد، بلکه به افزایش زیبایی بالکن هم کمک می‌کنید.

بهترین نورپردازی مدرن برای بالکن

2_ چراغ آویز

چراغ‌هایی که از سقف آویزان می‌شوند و از آن فاصله می‌گیرند؛ همواره طرفداران مختص به خود را دارند. چراغ‌های آویز علاوه بر تامین روشنایی محیط، نقش مهمی در افزایش زیبایی آن دارند. در حال حاضر انواع مختلفی از چراغ آویز با ظاهر متفاوت تولید می‌شوند. بنابراین می‌توانید مطابق با سلیقه خود و سبکی که برای طراحی بالکن در نظر دارید؛ چراغ‌های آویز مناسب را انتخاب کنید. امروزه مدل‌های مختلفی از چراغ حیاطی هم برای نورپردازی بالکن کاربرد دارند.

3- انواع چراغ حیاطی

چراغ‌های حیاطی که برای تامین نور و روشنایی محیط‌های باز کاربرد دارند؛ از ویژگی‌های ساختاری متفاوتی برخوردار هستند. این چراغ‌ها باید در برابر باران، گرد و غبار و کاهش شدید دما مقاوم باشند. به همین علت ساختاری متفاوت داشته و به عنوان چراغ حیاطی شناخته می‌شوند. برای نورپردازی بالکن می‌توانید از مدل‌های مختلف چراغ حیاطی استفاده کنید.

بهترین نورپردازی مدرن برای بالکن

4_ چراغ چمنی

در کنار چراغ‌هایی که بر روی سقف و دیوار نصب می‌شوند، چراغ‌های چمنی هم برای نورپردازی بالکن مناسب هستند. چراغ‌های چمنی بر خلاف سایر چراغ‌ها؛ نور بالکن را از پایین به سمت بالا تامین می‌کنند. انواع چراغ چمنی با ارتفاع، شدت نور و ظاهر متنوع تولید می‌شوند. بنابراین برای انتخاب چراغ چمنی و نصب آن در بالکن باید به ابعاد محیط و تناسب آن با سایر وسایل روشنایی توجه کنید.

5_ چراغ ضد نم و رطوبت

درصد بسیار کمی از مردم در قسمت جلویی بالکن خانه خود پنجره نصب می‌کنند. به همین علت اکثر بالکن‌ها در معرض بارش برف و باران قرار می‌گیرند. چنانچه برای نورپردازی بالکن از چراغ‌های ضد نم و رطوبت استفاده نشود؛ نورپردازی بالکن بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه آسیب می‌بیند. در نتیجه نه تنها نورپردازی بالکن زیبایی خاصی نخواهد داشت، بلکه متحمل زیان‌های مالی نیز خواهید شد. بنابراین هنگام خرید چراغ‌های مناسب برای نورپردازی بالکن؛ بهتر است چراغ‌های ضد نم و رطوبت را انتخاب کنید.

6_ ریسه ال ای دی

ریسه‌های ال ای دی یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین تجهیزات نورپردازی بالکن هستند. ریسه ال ای دی؛ یک تجهیز نورانی با ساختاری بلند و باریک است. ریسه‌هایی که برای نورپردازی بالکن کاربرد دارند؛ به صورت روکار نصب می‌شوند. انواع ریسه ال ای دی؛ به طور اختصاصی برای تامین روشنایی اصلی محیط انتخاب نمی‌شوند، بلکه برای افزایش زیبایی بالکن کاربرد دارند. با استفاده از ریسه‌های ال ای دی می‌توانید جلوه خاصی را برای بالکن خانه خود ایجاد کنید.

7_ لوسترهای مدرن و کوچک

برخی افراد بالکن خانه را به محیطی برای شب نشینی‌های دوستانه و خانوادگی تبدیل می‌کنند. برای ایجاد یک فضای زیبا و در عین حال روشن؛ می‌توانید از لوسترهای مدرن استفاده کنید. لوسترهای مدرن با ظاهری زیبا و منحصر به فرد؛ نور اصلی محیط را تامین کرده و زیبایی آن را افزایش می‌دهند. برای انتخاب لوستر مدرن جهت نصب در بالکن باید به ابعاد لوستر و توان چراغ‌های آن توجه کنید. برای نورپردازی بالکن به نصب لوسترهای مدرن بزرگ نیازی نیست.

8_ چراغ خطی

چراغ‌های خطی را می‌توان نوعی چراغ مدرن در نظر گرفت. چراغ‌های خطی در طرح، رنگ نور و ابعاد متنوع تولید می‌شوند. همانطور که از نام آن‌ها مشخص است؛ ساختاری خطی دارند و به همین علت زیبایی منحصر به فردی ایجاد می‌کنند. چراغ‌های خطی را می‌توانید بر روی سقف یا دیوار بالکن نصب کنید. چراغ‌های خطی ال ای دی نه تنها شدت نور بیشتری دارند، بلکه برق کمتری هم مصرف می‌کنند.

بهترین نورپردازی مدرن برای بالکن

هنگام انتخاب تجهیزات نورپردازی تراس و بالکن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نورپردازی تراس و بالکن زمانی به بهترین نحو انجام می‌شود که تجهیزات مورد نیاز را به درستی انتخاب کنید. چنانچه انتخاب تجهیزات به صورت اصولی انجام نشود؛ حتی گران قیمت‌ترین چراغ‌ها نیز به افزایش زیبایی بالکن کمک نمی‌کنند. از جمله مهم‌ترین نکاتی که برای نورپردازی تراس و بالکن باید به آن‌ها توجه کنید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1_ ابعاد

اولین نکته‌ای که برای نورپردازی بالکن باید به آن توجه کنید؛ ابعاد بالکن و تراس است. چنانچه بدون در نظر گرفتن متراژ محیط نسبت به خرید چراغ‌های مختلف اقدام کنید؛ احتمال کافی نبودن توان چراغ‌ها و شدت نور آن‌ها افزایش می‌یابد.

2_ قیمت

برای انتخاب تجهیزات نورپردازی بالکن باید به قیمت آن‌ها نیز توجه کنید. در واقع ابتدا باید میزان بودجه مالی برای نورپردازی را مشخص کرده و سپس متناسب با آن چراغ‌های مورد نیاز را انتخاب کنید. با خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید تجهیزات بهتر را با قیمت مناسب خریداری کنید.

3_ نوع نورپردازی

از جمله دیگر نکاتی که برای انتخاب تجهیزات نورپردازی بالکن باید به آن توجه کنید؛ می‌توانیم به نوع نورپردازی اشاره کنیم. برای انتخاب چراغ‌های مناسب باید سبک نورپردازی محیط و در کنار آن نوع دکوراسیون بالکن را هم در نظر بگیرید. عدم تناسب میان این موارد باعث کاهش زیبایی نورپردازی محیط خواهد شد.

4_ جلوه بصری

زمانی که صحبت از نورپردازی بالکن و تراس در میان است؛ جنبه زیبایی هم در کنار تامین روشنایی مطرح خواهد شد. برای افزایش جلوه بصری توصیه می‌شود چراغ‌ها را به صورت مخفی نصب کنید. با انجام این کار منبع تامین نور از دید خارج شده، ولی نور کافی ساطع می‌شود.

5_ محل نصب

برای تابش نور کافی، تامین روشنایی بالکن و در نهایت افزایش زیبایی آن باید محل نصب چراغ‌ها را به صورت اصولی انتخاب کنید. درست است که نصب مخفی به افزایش جلوه نورپردازی کمک می‌کند، ولی این موضوع به معنای نصب در جای نامناسب نیست. شما باید چراغ‌ها را در جایی نصب کنید که بیشترین میزان نور را ساطع کرده و زیبایی محیط را افزایش دهند. محل نصب می‌تواند سقف، دیوار و حتی کف بالکن باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز