خبرگزاری کار ایران

چگونه فضای بالکن خود را بچینیم ؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۰۸۴

بالکن محیطی کاملا مجزا بوده که شما با ایده های مختلف می توانید آن را طراحی کنید. در چیدمان بالکن مساحت آن مورد توجه قرار می گیرد چون لوازم باید متناسب با محیط انتخاب شوند. برای تزیین بالکن لوازم مختلفی ارائه می شود که هر کدام طرح و رنگ و سایز و همچنین کارایی مختص به خود را دارند. زمانی که هوا خنک است بیشتر افراد از بالکن استفاده می کنند به همین دلیل امروزه تزیین بالکن اهمیت زیادی دارد و طراح باید شرایط رفاهی و همچنین تفریحی را در این محیط کوچک فراهم کند. در چیدمان بالکن مبلمان نقش مهمی را ایفا می کند.‌

در آپارتمان ها بالکن یک فضای آزاد و دنج بوده که از نور طبیعی برخوردار است و شما می توانید در دیزاین از گل های طبیعی هم استفاده کنید. مبلمان های کوچک برای این محیط یک انتخاب عالی هستند و می توانند به خوبی رشد کنند. استفاده از لوازم دکوری در کنار لوازم ضروری باعث شده تا جلوه محیط دو چندان شود. بالکن یک حیاط خلوت کوچک است که بیشتر افراد برای گرفتن آرامش و انرژی به آن پناه می برند از این رو تمرکز افراد بیشتر بر روی همین قسمت است. اگر چه بالکن ها محیط کوچکی هستند اما می توان ایده های خلاقانه ای را برای چیدمان آنها عملی کرد.

انواع متریال هایی که می توانیم در چیدمان بالکن استفاده کنیم؟

در چیدمان بالکن متریال های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. اولین متریال شیشه ها هستند که هم نقش ایمنی دارند و هم دید شما را بهتر می کنند. شیشه ها به صورت ساده و رنگی مورد استفاده قرار می گیرند. متریال دیگری که برای چیدمان بالکن استفاده می شود آینه است که بیشتر جنبه تزیینی دارد. آینه ها در طرح،رنگ و سایزهای مختلف به کار گرفته می شوند و در چیدمان بالکن نقش مهمی را ایفا می کنند. مبلمان های تکی و کوچک کاملا کاربردی هستند و بیشتر مدل راحتی دارند. شما می توانید رنگ مبل را متناسب با نوع دیزاین و طراحی انتخاب کنید و این موضوع کاملا سلیقه ای است. استفاده از متریال های متنوع باعث شده تا شما طراحی کاملا متنوعی هم داشته باشید و مصالح مختلف را انتخاب کنید.

متریال دیگری که در چیدمان بالکن مورد استفاده قرار می گیرد چمن مصنوعی است که امروزه طرفداران زیادی هم دارد. میز و صندلی های چوبی و فلزی هم در این چیدمان تاثیر بسزایی دارند و نه تنها کاملا کاربردی هستند بلکه زیبایی محیط را هم بیشتر می کنند. از دیگر متریال های مورد استفاده در این نوع چیدمان می توان به گلدان های طبیعی و مصنوعی اشاره کرد که بالکن را جذاب تر می کنند. بالکن هایی که مساحت بیشتر دارند با آبنما هم تزیین می شوند. استفاده از آینه ها باعث شده تا این محیط بهترین نوع نورپردازی را داشته باشد. درب های شیشه ای ورودی بالکن را به خوبی تقسیم بندی و جداسازی می کنند.

از چه نوع گیاهانی در بالکن استفاده کنیم

در بالکن گیاهان طبیعی و مصنوعی قابل استفاده هستند و افرادی که به گل های زیبا علاقه دارند می توانند در بالکن گلدان های طبیعی قرار دهند. سایز گلدان ها متناسب با مساحت بالکن انتخاب می شود.  گل آرایی در چیدمان بالکن نقش زیادی را ایفا می کند. رسیدگی و نگهداری گل ها باعث می شود تا با نور طبیعی در بالکن رشد خوبی داشته باشند. گل های شاداب می توانند زیبایی محیط را دو چندان کنند. بالکن یک محیط کاملا مجزا بوده که هم از داخل ساخت و از بیرون بیشتر ویو را به خود اختصاص می دهد. به همین دلیل شما باید از گلدان های طبیعی و زیبا استفاده کنید. با گلدان های طبیعی بالکن نمای بهتری پیدا می کند. همچنین می توانیم از دیوار سبز در روف گاردن خود استفاده کنیم .

گل های آویزی را می توان در بالکن هم استفاده کرد. کاکتوس ها اگر چه رشد کمی دارند اما جلوه آنها در بالکن بسیار زیاد است. گل های گوشواره ای و سوسن سفید و ... جز گیاهان خوب برای چیدمان هستند. تنوع رنگی در گونه های گیاهی باعث شده تا پس از رشد و بلند شدن به بالکن نمای بهتری بدهند. گیاهانی که ریشه کمتری دارند اما به سرعت رشد می کنند برای این مکان گزینه خوبی هستند. در بالکن ها بیشتر گلدان های کوچک استفاده می شوند که وزن کمتری هم دارند. گلدان های تزئینی و رنگی جلوه بیشتری دارند به همین دلیل انتخاب آنها در اولویت قرار می گیرد. گل بنفشه هم از دیگر گل های تزئینی مناسب برای بالکن بوده که شما می توانید آن را در هر قسمتی قرار دهید.

چگونه فضای بالکن خود را بچینیم ؟

نکاتی که باید در چیدمان بالکن به آن توجه کرد؟

در چیدمان بالکن باید به نکات مهمی از جمله مساحت بالکن و همچنین نوع متریال و لوازم توجه زیادی کنید. تمام لوازم باید متناسب با سایز بالکن انتخاب شوند تا شما بتوانید یک چیدمان عالی داشته باشید. مبلمانی که برای این محیط انتخاب می شوند باید رنگ مناسب را داشته باشند. چون این فضا نور طبیعی دارد بهتر است شما از شیشه های روشن استفاده کنید تا این نور در محیط منعکس شود و بتوانید گل های طبیعی را هم به راحتی پرورش دهید. سقف بالکن باید مساحت و شیب لازم را داشته باشد تا هنگام بارندگی آب به داخل بالکن نفوذ نکند. چیز دیگری که در چیدمان اولویت قرار می گیرد انتخاب رنگ درست است. اگر بالکن کوچک باشد شما با انتخاب رنگ های روشن می توانید فضا را بزرگ تر نشان دهید. همیشه یک طراحی بالکن مناسب میتواند در طراحی ویلا شما نقش بسیار مهمی داشته باشد

مبلمان هایی که در بالکن استفاده می شوند باید در مقابل ساییدگی و رطوبت و حرارت دوام لازم را داشته باشند. نکته دیگری که در چیدمان باید رعایت کرد انتخاب گلیم و یا فرش مناسب است که هم با دیزاین ست باشد و هم اینکه برای نشستن محیط مناسب تری را فراهم کند. سایز مبل باید با توجه به مساحت محیط باشد تا فضای زیادی را اشغال نکند. در چیدمان بالکن باید از لوازم تزیینی هم استفاده کنید. استفاده از آینه نه تنها کاربردی بلکه نورپردازی را هم بیشتر می کند. نکته دیگر برای چیدمان درست قرار دادن لوازم کنار یکدیگر است که شما بتوانید در محیط آزادانه حرکت کنید و چیزی مزاحم شما نباشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز