خبرگزاری کار ایران

استفاده از آبنمای شیشه ای در روف گاردن

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۷۵


امروزه استفاده از آبنماهای مدرن در فضای روف گاردن طرفداران بسیاری دارد و به عنوان یکی از اجزای اصلی در طراحی و ساخت روف گاردن شناخته می شود. آبنما از عناصر مهم و تاثیرگذار بر زیبایی روف گاردن است. آبنماها انواع مختلفی دارند که بر اساس نصب، نوع، شکل و اندازه تقسیم بندی می شوند. آبنمای شیشه ای یکی از آبنماهای مدرن و پرطرفدار است که با تلفیقی از آب، نور و شیشه می تواند فضای زیبا و هنرمندانه ای را به وجود آورد. استفاده از آبنمای شیشه ای در روف گاردن علاوه بر افزایش حس نشاط و سرزندگی می تواند به عنوان گزینه ای عالی برای زیباسازی و تفکیک فضا به کار رود. این آبنما به دلیل نوع طراحی، جلوه زیبایی به محیط می دهد. جریان آب و صدای دلنشین قطرات، می تواند به سادگی فضای روف گاردن را به محیطی دنج و آرامش بخش تبدیل کند. از انواع آبنماهای شیشه ای می توان به دو نوع ساده و موزیکال اشاره کرد.استفاده از آبنمای شیشه ای در روف گاردن

 

مزایای ساخت بام سبز

روف گاردن یا بام سبز گزینه ای مناسب برای استفاده بهینه و کاربردی از فضای گمشده ساختمان است. یکی از مهم ترین مزایای روف گاردن، تصفیه، پاکسازی و کاهش آلودگی هوای اطراف ساختمان است. کاهش جذب حرارت توسط ساختمان، کنترل دما و کاهش مصرف انرژی از مزایای دیگر ساخت بام سبز به شمار می آید. بام های سبز با ایجاد یک عایق صوتی، سبب رفع صداهای مزاحم می شوند. یکی از مزیت های بام سبز این است که آب باران را برای استفاده های بعدی در خود نگه می دارد و مانع هدر رفتن آب می شود. تفاوت مهم روف گاردن با پشت بام معمولی در ذخیره انرژی و کاهش هزینه های سرمایش و گرمایش در فصول سرد و گرم سال است. استفاده از بام سبز منظره ای متفاوت و زیبا، از فضای خالی و غیر کاربردی ساختمان به وجود می آورد. همچنین باعث بالا رفتن میزان ارزش ساختمان می شود. به طور کلی، روف گاردن یک محیط پرنشاط و زیبا برای استراحت و تفریح محسوب می شود.

 استفاده از آبنمای شیشه ای در روف گاردن

 

انواع روف گاردن

سبک های مختلفی بر اساس نوع ساختمان و میزان تحمل فشار، برای طراحی و اجرای یک روف گاردن وجود دارد. یکی از نکات مهمی که هنگام ساخت روف گاردن باید به آن توجه شود این است که چه سبک مناسب چه نوع بام است. از انواع روف گاردن می توان سیستم گسترده، متمرکز، ترکیبی و مدولار (جعبه گیاه) را نام برد. سیستم گسترده (مقطع کم ارتفاع)، مناسب گیاهانی است که قابلیت رشد در خاک کم عمق را دارا باشند. در سبک متمرکز (مقطع عمیق)، محدودیتی برای نوع گیاه وجود ندارد. سیستم ترکیبی بام سبز، از دو نوع گسترده و متمرکز تشکیل شده است و تحمل ظرفیت بار بیشتری را دارد. در شیوه مدولار، گیاه و محیط کاشت آن در جعبه های مخصوصی تعبیه می شود و می تواند تمام یا بخشی از پشت بام را پوشش دهد. به طور کلی، اجرای استاندارد هر یک از این سیستم ها علاوه بر زیبایی، با ایجاد یک لایه محافظ روی پشت بام، می تواند باعث طول عمر بیشتر سقف شود.

اطلاعیه :

چنانچه تمایل به ساخت پرگولا  در روف گاردن یا فضای ملک خود دارید میتوانید در سایت راددیزاین از نمونه کارهای پرگولا نیز بازدید نمایید....

 

نکات مهم در طراحی و اجرای بام سبز

یکی از اصلی ترین نکات در طراحی و ساخت روف گاردن، انتخاب گیاه مناسب و توجه به محدوده فضای سبز روی پشت بام است. در انتخاب گیاهان، باید به مقاومت گیاه در برابر تابش نور مستقیم خورشید و بادهای شدید توجه شود. بهتر است از پوشش های گیاهی سازگار با منطقه استفاده شود. همچنین برای حفظ و نگهداری گیاه، باید یک روش آبیاری (دستی، قطره ای هوشمند) تعیین شود. زیر سازی فضای پشت بام هم به کمک روشی استاندارد انجام شود. اجرای مراحل کف سازی، شیب بندی و پوکه ریزی باید به گونه ای صورت گیرد که به سقف وزن کمتری وارد شود. استفاده از ایزوگام حرارتی، اپوکسی و یا پرایمر می تواند گزینه ای مناسب در اجرای لایه آب بندی و آنتی روت باشد. به منظور جلوگیری از جمع شدن آب در روف گاردن و مسدود شدن کف شورها، علاوه بر آب بندی کف به آب بندی دیوارها هم توجه شود. این کار از نشت و نفوذ آب از دیوارها به طبقات زیری جلوگیری می کند.

 استفاده از آبنمای شیشه ای در روف گاردن

آبنمای شیشه ای

آبنما یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در فضاسازی روف گاردن است. آبنمای شیشه ای یکی از پرطرفدارترین انواع آبنما است که به دلیل زیبایی منحصر به فرد همواره مورد توجه بوده است. طراحی خاص ابنمای شیشه ای سبب شده که در فضای بسته و باز قابل اجرا باشد. این نوع آبنما علاوه بر جلوه زیبایی که دارد، به عنوان پارتیشن برای فضاسازی و تفکیک محیط به کار برده می شود. در طراحی و ساخت این نوع آبنما برای بام سبز عوامل مختلفی از جمله محل نصب، طرح و مدل، انتخاب نوع متریال، پاشش آب و نورپردازی مورد توجه قرار می گیرد. نصب سریع، تعمیر و نگهداری آسان، داشتن ویژگی ضد رسوب و ایجاد فضایی جذاب از مزایای استفاده از آبنمای شیشه ای در روف گاردن است. در ساخت این نوع آبنما از قطعات مختلفی مانند شاسی و مخزن، پمپ آب، نازل و لوله آبنما استفاده می شود. انواع ابنمای شیشه ای از لحاظ شیوه ساخت به سه دسته خطی، صفحه ای و نقطه ای تقسیم می شوند.

استفاده از آبنمای شیشه ای در روف گاردن

متریال مناسب در ساخت آبنمای شیشه ای

برای استفاده از آبنمای شیشه ای در فضای روف گاردن به نوع متریال به کار رفته در آن توجه کنید. آبنمای شیشه ای ساختار نسبتاً حساسی دارد و جنس شیشه آن یکی از نکات مهم و قابل توجه هنگام انتخاب است. شیشه سکوریت یا نشکن به دلیل ضخامت مناسب و مقاومت بالایی که در برابر ضربه و فشار آب دارد، مناسب ترین نوع شیشه برای این نوع آبنما است. شیشه به عنوان اصلی ترین بخش این آبنما، باید علاوه بر مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی، شفاف و یکدست هم باشد تا حس طبیعی را انتقال دهد. استفاده از متریال با کیفیت در آبنما باعث بالا رفتن کیفیت و طول عمر بیشتر آن خواهد شد. انتخاب یک پمپ با قدرت مناسب، مخزن، لوله و نازل ضد زنگ و با کیفیت، باعث کارایی و ماندگاری بیشتر این نوع آبنما می شود. استفاده از نازل های هوشمند می تواند کیفیت کار آبنما را بالا ببرد. همچنین آبنمایی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم شعاع پاشش آب را داشته باشد.

پیشنهاد ویژه :

چنانچه تمایل به طراحی الاچیق در فضای روف گاردن خود دارید , تیم مهندسی راد دیزاین با تخفیف ویژه در خدمت شماست.طراحی و ساخت انواع الاچیق با بهترین متریال را از ما بخواهید.جهت مشاهده نمونه کارهای الاچیق به سایت ما مراجعه نمایید..

نکاتی جهت حفظ و نگهداری آبنمای شیشه ای

یکی از نکات مهم در طراحی روف گاردن، انتخاب محل مناسب برای نصب آبنمای شیشه ای است. آبنما باید از درخت فاصله داشته باشد و در مسیر وزش بادهای شدید قرار نگیرد. همچنین یک سیستم لوله کشی ثابت برای تامین آب مورد نیاز آبنما در نظر گرفته شود. آبنماهایی که در محیط باز نصب می شوند، پس از مدتی نیاز به تخلیه و تعویض آب دارند. یک سیستم تخلیه و سرریز آب می تواند به تخلیه و نظافت سریع و راحت کمک کند. و نکته پایانی، یکی از موارد مهم در طراحی آبنمای شیشه ای برای روف گاردن، تمهیداتی جهت جلوگیری از یخ زدن آب در فصول سرد سال است.

جهت دریافت مشاوره درباره ساخت روف گاردن و آبنمای شیشه ای و پرگولا و الاچیق با ما تماس بگیرید یا به ساتی راد دیزاین به نشانی https://raddesign.ir مراجعه نمایید..

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز