خبرگزاری کار ایران

پشت بام، مکانی برای تفریح ساکنین !

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۰۶۳

روف گاردن یا همان بام سبز به طور چشمگیری به پدیده‌ای محبوب در مناطق شهری تبدیل شده است که فضای سبز و تنوع زیبایی شناختی را به چشم انداز شهر اضافه نموده است. باغ بام‌ها مزایای زیادی مانند: ایجاد باغ‌های خانگی و پرورش گیاهان، مکانی مناسب برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت و ... دارند. به همین علت است که در کشورهای پیشرفته از روف گاردن بسیار استقبال می‌شود. بام سبز در شهرهای بزرگ امروزه به طور گسترده‌ای به عنوان راهی برای بهبود کیفیت هوا و کاهش گرمای کلی شناخته می‌شود. با توج به اینکه کمبود فضای مناسب و زمین‌های گران قیمت، موجب کاهش و کمبود پارک‌ها و فضای طبیعی شده است، باغ‌های پشت بام به صحنه می‌آیند و به همین دلیل است که در طول سال‌های اخیر به ویژه در شهرهای بزرگ و توسعه یافته جهان بسیار محبوب‌تر شده‌اند.

روف گاردن‌ها ایده‌ای عالی به نظر می‌رسند، منظره چشم‌نواز دارند و راهی هوشمندانه و سریع برای لذت بردن از یک محیط آرام و دنج در قلب شهر فراهم می‌کنند. اما فراتر از مزایای تزئینی آن‌ها، مزایای چشمگیر و مهم دیگری برای ساخت باغ‌های پشت بام وجود دارد. کشورهایی مانند: فرانسه، سوئیس و کانادا به تازگی قوانینی را تصویب کرده‌اند که طبق آن از مالکان خواسته شده که تمام ساختمان‌های تجاری و مسکونی جدید دست کم یک پشت بام تا حدودی سبز داشته باشند.

برخورداری از باغ روی پشت بام، موجب افزایش ارزش املاک و مستغلات شده و همچنین فضایی مناسب را برای سرگرمی و اوقات فراغت بوجود می‌آورد. روف گاردن یا همان بام سبز در نزدیک‌ترین محل به مکان زندگی یا کار، محیطی فراهم می‌کند که ساکنان و مستاجران می‌توانند از آن لذت ببرند. پشت بام سبز قطعا یک نقطه فروش است و مقدار فضای قابل استفاده در ملک شما را افزایش می‌دهد. برای صاحبان ساختمان در محیط‌های شهری به خصوص شهرهای بزرگ، این فضا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ممکن است تنها مکان برای ایجاد یک اتاق نشیمن باغ مانند و سر سبز در فضای باز باشد.

چوب پلاست پرکاربردترین محصول در روف گاردن و فضای باز !

چوب پلاست را می‌توان در هر فضای بازی در ابعاد کوچک (بالکن یا تراس) یا متراژ بالا به صورت گسترده بکار برد. محیط‌هایی مانند: روف گاردن یا بام سبز، تراس گاردن و همینطور محوطه سازی بخشی از حیاط آپارتمان، ویلا یا باغ و ... در سال‌های اخیر رو به رشد بوده است. این امر نشان دهنده این مسئله است که مالکان به داشتن محیط‌های این چنینی توجه ویژه‌ای داشته و استفاده از این اماکن را ترجیح می‌دهند.

پروفیل چوب پلاست با برخورداری از سطح مقاطع مختلف این امکان را به شما می‌دهد تا از سقف، کف، دیوار، نرده چوبی و حتی مبلمان فضای باز یا سازه‌هایی مانند: آلاچیق چوبی، پرگولا و کلبه را طراحی و اجرا کنید. بنابراین با کاربرد دو یا چند عنصر اساسی در دکوراسیون فضای باز با استفاده از این محصول، می‌توانید یکپارچگی خاصی در محیط ایجاد کنید.

این محصول به دلیل برخورداری از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. به این صورت که اگر سال‌های در محیط بیرونی و مجاورت هوای آزاد قرار گیرد، هیچ گونه آسیبی، چوب پلاست را تهدید نخواهد کرد. ظاهر این متریال بسیار شبیه به چوب طبیعی است با این حال از مزایایی مانند: عدم نیاز به نگهداری و تعمیر، طول عمر و دوام بالا، مقاومت در برابر رطوبت و اشعه UV برخوردار بوده و موجب برتری این محصول به نسبت چوب طبیعی شده است. همچنین قیمت چوب پلاست با توجه به این که محصولی چند منظوره به شمار می‌آید، نسبت به سایر متریال‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

پشت بام، مکانی برای تفریح ساکنین !

خدمات متنوعی که با پروفیل چوب پلاست قابل ارائه است !

چوب پلاست محصولی جدید در کشور ما به شمار می‌آید که خدمات متنوعی توسط این محصول ارائه خواهد شد. این متریال به عنوان سازه سبک نیز معرفی می‎شود و همین باعث شده تا کاربری چوب پلاست در ارائه خدمات تخصصی امکان پذیر شود. از جمله کاربردهای اصلی قابل اجرا با این متریال عبارتند از:

طراحی و اجرای روف گاردن یا بام سبز

تولید، طراحی و اجرای کفپوش چوب پلاستیک

تولید و اجرای نرده چوب پلاستیک در مدل‎ها و طرح‎های متنوع

طراحی و اجرای سقف کاذب چوب پلاست (در سطح مقاطع متنوع)

طراحی و اجرای نمای چوب پلاست (در سطح مقاطع متنوع)

طراحی و تولید انواع سازه و مبلمان فضای باز

و اما این روزها یکی از اصلی‌‎ترین کاربری‌‎های چوب پلاست، طراحی و اجرای روف گاردن یا همان بام سبز بوده که به صورت گسترده از این محصول مختص فضای باز در اجرای آن، استفاده می‌شود. فضای باز و استفاده بهینه از آن، این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از پشت بام و حیاط گرفته تا تراس و بالکن حتی ورودی آپارتمان یا ساختمان و … همگی قابلیت تغییر و تبدیل به محیطی مناسب و کارآمد را خواهد داشت. علاوه‌بر این چوب پلاست به این علت که چند کاره است، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید طراحی منحصر بفرد را در محیطی با بزرگ‌ترین یا حتی کوچک‌ترین ابعاد اجرا نمایید.

چوب پلاست، در صورتی که در فضای باز استفاده شود، به دلیل برخورداری از استحکام بالا و روش تولید متفاوت، آسیب نخواهد دید. این محصول ظاهر سنتی (چوب طبیعی) را ارائه می‌دهد اما ترک نمی‌خورد یا پوسیده نمی‌شود. حتی پس از سال‌ها در صورت بارش باران یا آبیاری گیاهان، تابش مستقیم نور خورشید یا هر تهدید دیگر، شکل اولیه خود را خواهد داشت. این محصول هرگز از بین نمی‌رود و قابل بازیافت است؛ اصلا یکی از دلایلی که این متریال را به دوستدار محیط زیست معروف کرده، قابلیت بازیافت آن است.

همانطور که می‌دانید، بیشتر محصولات در صورت قرار گرفتن دائم در فضای باز یا بیرونی به سرعت آسیب خواهند دید. به خصوص اگر در شرایط آب و هوایی خاص مانند مناطق مرطوب با بارش فراوان قرار گیرند، روند تخریب آنها تسریع خواهد شد. خوشبختانه پروفیل چوب پلاست در هر شرایط آب و هوایی دوام می آورد به خصوص اقلیم گرم خشک یا مرطوب.

چوب پلاست چوپکس بهترین محصول فضای باز

شرکت چوپکس به عنوان اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست (wood plastic composite) در ایران از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با بیش از 18 سال سابقه درخشان در این صنعت، سهم چشمگیری از بازار داخلی محصولات چوب پلاست را به خود اختصاص داده است. شرکت چوپکس با بهره‌گیری از خطوط تولید به روز و کادر دفتری مجرب، پروژه‌های متعددی در اقصی نقاط ایران و دیگر کشورهای همسایه همچون: عراق، امارات، عمان و قطر طراحی و اجرا نموده است. در حال حاضر این مجموعه با تولید انواع سطح مقطع پروفیل چوب پلاستیک (محصولات چوپکس) و همچنین برخورداری از تیم‌های مجرب فروش، طراحی و اجرا، قابلیت ارائه خدمات متنوع به شما هموطنان عزیز در سراسر ایران را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز