خبرگزاری کار ایران

بهترین زمان خرید دلار

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۵۶۷

بازار دلار هم مثل طلا با کمی تاخیر فعالیت خود را شروع می‌کند، بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم که در مورد دلار و هر ارز دیگر، نرخ خرید و فروش را دقیقا همان روزی که قصد خرید و یا فروش دارید مورد بررسی قرار دهید.

افراد زیادی هستند که بر اساس استراتژی شخصی خود، اقدام به خرید و فروش دلار نقدی در بازار می‌کنند و اگر سخت تلاش کنند و بتوانند اخبار سیاسی و اقتصادی را به خوبی تحلیل کنند به مرور زمان سود خوبی از بازار دلار خواهند داشت. دلار در کشور‌های مختلف به عنوان واحد پول شناخته می‌شود، اما هر یک از این دلار‌ها با دلار آمریکا در ارزش و منشاء، اختلافات زیادی دارند. خرید و فروش دلار و بسیاری از ارز‌های رایج بین‌المللی و انتقالات ارزی از خدمات بارز صرافی‌ها است. مردم می‌توانند به منظور تامین ارز مورد نیاز خود، برای سفر‌های خارجی یا تجارت و بازرگانی به دلار یا هر یک از ارز‌های رایج دیگر روی آورند.

بازار دلار هم مثل طلا با کمی تاخیر فعالیت خود را شروع می‌کند، بیشتر اوقات نرخ خرید و فروش دلار و سایر ارز‌های دیگر همانند یورو و پوند از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح اعلام می‌شود؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم که در مورد دلار و هر ارز دیگر، نرخ خرید و فروش را دقیقا همان روزی که قصد خرید و یا فروش دارید مورد بررسی قرار دهید و در نهایت با قیمت روز‌های قبل مقایسه کنید. این موضوع برای افرادی که شرایط لازم برای خرید ارز دولتی را داشته و قصد دارند به واسطه بانک‌ها و بدون نیاز به مراجعه به صرافی‌ها خرید ارز مورد نیاز خود را انجام دهند نیز صدق می‌کند؛ بنابراین بهتر است تا قبل از ساعت یازده صبح برای گرفتن ارز به هیچ بانکی هم مراجعه نکنید.

مزایای خرید دلار

•    امکان استفاده از ارز سهمیه‌ای دولت با قیمت پایین‌تر از بازار آزاد

•    حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم

•    امکان سرمایه گذاری با پول کم

•    امکان کسب بازدهی بالا

کاهش موقتی قیمت دلار

در حال حاضر رشد نرخ دلار اثر تورمی خود را در بازار گذاشته است و فعلا کاهش نرخ دلار تا ۵۵ هزار تومان اثری بر کاهش قیمت‌ها ندارد. اما در میان مدت اگر مطمئن شد کاهش نرخ دلار تثبیت شده، قیمت‌ها در بازار تعدیل می‌شوند. البته ادامه کاهش نرخ دلار در میان مدت بعید است و حتی با اعلام آتش بس در غزه کاهش نرخ دلار موقتی خواهد بود و به دلایلی از جمله ریسک انتخابات آمریکا و بازگشت ترامپ یا پیروزی جمهوری‌خواهان در برابر دموکرات‌ها در هر نظرسنجی، همچنین کسری بودجه اثراتش را در نرخ ارز تا ۶ ماه آینده خواهیم دید.

نکات مهم در سرمایه‌گذاری روی دلار

در واقع دلار یکی از گزینه‌های بسیار کم ریسک برای سرمایه‌گذاری است، اما باید نکاتی را درباره سرمایه‌گذاری روی دلار را در نظر بگیرید تا سرمایه‌تان را از دست ندهید. همیشه مراکز معاملاتی دلار زیادی وجود دارد که شامل صرافی‌های مجاز و غیرمجاز، بانک‌ها و دلالان دلار می‌شود.

•    خرید دلار از صرافی‌های مجاز: پیشنهاد ما این است که از دلال‌ها یا صرافی‌های غیرمجاز دلار نخرید، زیرا احتمال و سوسه فروش دلار‌های تقلبی به شما زیاد است.

•    درخواست فاکتور از صرافی: هرگز دریافت فاکتور را فراموش نکنید، زیرا با این کار فروشنده مبادله‌ای باید شماره سریال اسکناس را روی آن درج کرده و سپس آن را به شما تحویل دهد.

•    روز‌های اداری برای خرید دلار: خرید دلار یا یورو در روز‌های کاری و قبل از تعطیلات بهتر است. یکی از قوانین نانوشته بازار دلار این است که معمولاً در تعطیلات بیش از دو روز قیمت دلار افزایش می‌یابد.

•    بررسی دقیق اسکناس‌ها: اولین نکته این است که باید از وجود علائم دلار مطمئن شوید. سپس دلار را بالا نگه دارید تا مطمئن شوید که جعلی نیست. همچنین نواری بر روی دلار چاپ شده که عمود بر اسکناس است.

دلار آمریکا مشهورترین ارز در جهان است که معاملات تجاری در جهان از طریق آن انجام می‌شود. البته دلار فقط مختص آمریکا نیست بلکه بسیاری از کشور‌ها از دلار استفاده می‌کنند، اما با ارزش‌های پولی متفاوت. همچنین اگر قصد خرید دلار را دارید، خواهید دید که انواع دیگری از دلار نیز وجود دارد.

دلار فردایی

همانطور که از نام این دلار پیداست، دلار فردا را امروز معامله می‌شود و فردا تحویل می‌شود. به همین دلیل به آن دلار فردا می‌گویند. البته دلار فردا مختص بازار‌های غیررسمی است و به نوسانات و اتفاقات مختلف بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌توان پیش بینی کرد که دلار فردا ارزان یا گران می‌شود، زیرا به عوامل زیادی بستگی دارد.

دلار سبزه فردایی

در کارگزاری در بازار‌های جهانی با استفاده از سیستم خود می‌توانند ۱۰۰ برابر، ۲۰۰ برابر و حتی ۵۰۰ برابر کسب درآمد کنند. اگر فردی تازه وارد سرمایه گذاری می‌شود، باید از حجم بیشتری از سیستم استفاده کند تا سود بیشتری به دست آورد. انجام این کار‌ها حرام است، اما هنوز افرادی هستند که سعی می‌کنند سر افراد نادان و بی تجربه کلاه بگذارند. این سیستم‌ها در تهران و چند شهر دیگر هستند که نامشان بسیار آشناست و در کلاهبرداری‌های ارزی دست داشته اند. برای جلوگیری از این مشکلات و کلاهبرداری‌ها با دلال‌ها معامله نکنید.

دلار نیمایی

دلار نیمایی، نام دلاری است که دولت معرفی کرده است. صادرکنندگان با این دلار ملزم شدند دلار‌های خود را با قیمت روز دولتی به واردکنندگان بفروشند. به همین دلیل این دلار را نیمایی نامیدند، زیرا نام بستری است که این عملیات روی آن انجام شد، نیما بود. البته نمی‌توان گفت که این دلار تجربه موفقی بوده است، زیرا اخیراً گفته شد قیمت این دلار را می‌توان بر اساس توافق دو طرف یعنی صادرکننده و واردکننده تعیین کرد. البته عوامل زیادی در قیمت این دلار تاثیرگذار هستند. فروش پتروشیمی‌ها یکی از عوامل موثر بر قیمت دلار است. فروش پتروشیمی‌ها تاثیر بسزایی در قیمت دلار دارد.

خرید دلار دولتی با کارت ملی ۱۴۰۲

دلار مبادله‌ای یا دولتی ۱۴۰۲، ارزی است که با نرخ رسمی دولتی در مرکز مبادلات ارزی توزیع می‌شود که اغلب با قیمتی پایین‌تر از دیگر ارز‌های آزاد موجود در بازار است. بانک مرکزی به طور مستقیم تمامی قوانینی را که به نفع جامعه و خریداران ارز است به صرافی‌ها اعلام می‌کند و صرافی‌ها باید از آن اطاعت کنند. از این رو صرافی‌ها که تحت نظر بانک مرکزی فعالیت میکنند؛ امن‌ترین مراکزی هستند که افراد می‌توانند برای خرید دلار دولتی با کارت ملی ۱۴۰۲ با هر تعدادی به آن‌ها مراجعه کنند.

منبع آرمان ملی
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز