خبرگزاری کار ایران

مزیت روزه داری برای بدن + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۷۱۲

صد‌ها میلیون مسلمان در طول ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند و روزه داری در کنار سودمندی‌های روحی، آن طور که مشهور است، مزیت‌های فیزیکی نیز دارد.

شبکه تلویزیونی تی آر تی در گزارشی سودمندی های علمی روزه داری را بررسی کرد. 

این شبکه افزود صد‌ها میلیون مسلمان در طول ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند و روزه داری در کنار سودمندی‌های روحی، آن طور که مشهور است، مزیت‌های فیزیکی نیز دارد.

با این حال، سئوال این است که زمانی که روزه می‌گیرید، واقعا برای بدنتان چه اتفاقی می‌افتد؟

این شبکه افزود برای آشنایی با این سودمندی‌ها، بیایید به کارکرد بدن انسان در روز‌های عادی که روزه نیست، نگاهی بیندازیم.

وقتی شما با وعده‌های غذایی سرشار از کربو هیدرات به بدنتان غذا می‌رسانید، میزان بالایی قند به درون جریان خون شما آزاد و سرازیر می‌شود. با گذر زمان، سلول‌های بدنتان اشباع می‌شوند و دیگر نمی‌توانند قندی را که بی وقفه (به خون) وارد می‌شود، جذب کنند.

این وضعیت، سبب می‌شود تا میزان قند خون بدن شما بالا و پایین برود، و شما برای خوردن بیشتر اشتها پیدا کنید از سوی دیگر، وقتی که شما برای دست کم ۱۲ ساعت روزه می‌گیرید، میزان قند خون شما کاهش می‌یابد و بدنتان به سوزاندن چربی‌ها به جای کربو (هیدرات ها) روی می‌آورد.

زمانی که قند خون شما تنظیم شود، میزان آماس و افروختگی نیز کاهش می‌یابد، از میزان خطر دچار شدن به دیابت، بیماری قلبی و ورم مفاصل (آرتریت) نیز کاسته می‌شود، کاهش این ردیف‌ها پس از یک ماه روزه داری که ۱۲ ساعت در روز باشد، به چشم می‌آید و قابل اندازه گیری می‌شود.در نتیجه، بدن چه از درون، چه از بیرون، حال و وضع بهتری پیدا می‌کند. با این حال، یادمان باشد در وعده افطار، صرف غذای متعادل برای اینکه روزه داری، کارکرد شگفت انگیزش را به سرانجام برساند، مهم است. ضمن اینکه رعایت این نکته، شما را از دردسر (انواع بیماری ها) نجات می‌دهد.

منبع خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز