خبرگزاری کار ایران

خاطرات هاشمی ۲۳ بهمن سال ۷۹

اعتراض خاتمی به نفوذ باند سعید امامی در قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۶۶۱

آقای دُرّی‌ نجف‌آبادی، [رئیس دیوان عدالت اداری] گفت، آقای [سیدمحمد] خاتمی، در جلسه هیأت دولت، به قوه قضاییه بر سر محاکمه آقای [مصطفی] تاج‌زاده، [معاون سیاسی وزارت کشور]، اهانت داشته و گفته است، باند سعید امامی، در قوه قضاییه نیز نفوذ دارند.

خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

مجمع [تشخیص‌مصلحت ‌نظام]، بر سر اختلافات شورای نگهبان و مجلس در لایحه بودجه، جلسه فوق‌العاده داشت. سه ساعت مذاکره شد؛ بالاخره به جمع‌بندی مناسب رسیدیم. در مورد استفاده از فاینانس [= وام] خارجی، نظر مجلس را پذیرفتیم و در چهار مورد دیگر، نظر دولت را برگشت دادیم و نظر مجلس رد شد. شورای نگهبان هم با لایحه دولت، مخالفتی نداشت و اعضای دولت هم رأی دادند؛ فقط سه نفر رأی ندادند. به آقایان [محسن] رضایی [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام]  و [علی] لاریجانی، [رئیس سازمان صدا و سیما]، تذکراتی در مورد کیفیت اعلان خبر و توضیحات دادم.

شب، هیأت رئیسه مجلس خبرگان، برای برنامه‌ کاری اجلاس‌ که از فردا آغاز می‌شود، در دفترم جلسه داشت. تقریباً همان مطالب جلسه قبل مطرح بود؛ آقای [واعظ] طبسی هم شرکت کردند.

در اسرائیل، تلاشی برای تشکیل کابینه ائتلافی، شروع شده و اتحادیه اروپا، از عواقب احتمالی پیروزی [آریل] شارون، [رهبر حزب لیکود]، اظهار نگرانی‌ کرده است. در اندونزی، طرفداران و مخالفان رئیس جمهور، تظاهرات وسیعی برپا کرده‌اند.

مشاجره بین قوه‌قضاییه و بخشی از دوم‌خردادی‌ها، تُندتر می‌شود. آقای دُرّی‌ نجف‌آبادی، [رئیس دیوان عدالت اداری] گفت، آقای [سیدمحمد] خاتمی، در جلسه هیأت دولت، به قوه قضاییه بر سر محاکمه آقای [مصطفی] تاج‌زاده، [معاون سیاسی وزارت کشور]، اهانت داشته و گفته است، باند سعید امامی، در قوه قضاییه نیز نفوذ دارند.

کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

منبع: انصاف

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز