خبرگزاری کار ایران

توقف فعالیت شن و ماسه ارسنجان به دلیل‌ مشکلات زیست محیطی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۱۱۷

واحد تولیدی شن و ماسه ارسنجان به دلیل مشکلات زیست محیطی تعطیل شد.

به گزارش مهر، شرکت تولیدی شن و ماسه ارسنجان که در استان فارس فعالیت دارد؛ با حکم مراجع قضایی به دلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی تعطیل شد.

در خصوص علت توقف فعالیت این واحد صنعتی گفته می‌شود؛ تعدادی از ساکنان روستا و شهرهای شهرستان ارسنجان مطرح کرده‌اند که فعالیت این کارخانه، باعث تخریب محیط‌زیست، ایجاد گردو خاک و متضرر شدن اهالی و ایجاد انواع بیمارهای پوستی در مردم منطقه شده است. به همین دلیل بارها خواستار متوقف شدن فعالیت این کارخانه تا رفع مشکلات زیست محیطی آن شده‌اند.

حسن ابراهیمی (مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان) با ابیان اینکه حق قانونی شهروندان برای برخورداری است که از هوای پاک برخوردار باشند، گفته است: فعالیت مجدد این واحد تولیدی منوط به رفع کامل آلودگی مطابق با استانداردهای محیط زیست و مرتفع شدن نواقص به خصوص سیستم پیشگیری از آلایندگی هوا در آن واحد خواهد بود.

این مقام مسئول برخی از مضرات گرد و خاک برای سلامت شهروندان را برشمرد و گفت: گرد وخاک‌ها و ریزگردها بر تمام سیستم‌های بدن تأثیر می‌گذارد، یکی از این تأثیرات بر چشم انسان است و دید را محدودتر و دامنه دید نیز کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: این آلودگی‌ها بر گوش و حلق و بینی تأثیر دارد و تحت تأثیر این آلایندگی‌ها عفونت ایجاد می‌شود و می‌تواند روی مغز نیز اثر بگذارد و ایجاد سردرد کند و شخص دچار عدم تمرکز شود و در نهایت تمام سیستم‌های بدن می‌تواند تحت تأثیر این آلایندگی قرار گیرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه محیط زیست علاوه بر دفاع از حقوق شهروندان، مدافع صنعت و توسعه پایدار نیز است از مسؤولان صنعتی شهرستان خواست تا موازین محیط زیست را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز